וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנים הראשיים: "לאחות את הקרעים בעכו"

פנחס וולף

12.10.2008 / 15:58

הרבנים הראשיים לישראל, שלמה עמאר ויונה מצגר, קראו לתושבי עכו "להתעלות מעל המחלוקות ומעל כל ריב ומדון"

הרבנים הראשיים לישראל שלמה עמאר ויונה מצגר יצאו היום (ראשון) בקריאה לאיחוי הקרעים והפסקת המהומות בעכו. במכתב ששיגרו למנהיגים הערבים והיהודים בעיר, כתבו השניים כי "דאב ליבנו כאשר נודע לנו כי העימותים החלו ביום הקדוש והיקר לנו מכל – יום הכיפורים, כתוצאה מפגיעתם של בודדים מבין תושביה הערבים של העיר בקדושת היום". לדברי השניים, "יש לשמור מכל משמר על היחסים שבין העמים, קל וחומר עמים שכנים, ולהרבות ידידות וכבוד הדדי".

בהמשך דבריהם קראו הרבנים "לכל האוכלוסיה היקרה בעיר עכו יהודים כערבים, אב אחד לכולנו – אברהם אבינו - אב אוהב ומקרב את כל הבריות באשר הם. אנא התעלו מעל המחלוקות ומעל כל ריב ומדון". את המכתב חתמו באומרם, "חשיבות מיוחדת נודעת לכך שעכו, אחת מערי הקודש, תהווה סמל ומופת לחיים משותפים של כבוד הדדים בין יהודים לערבים".

מוקדם יותר דווח כי רב העיר עכו יוסף ישר דחה את מכתב הסולחה שנשלח על ידי מנהיגי הערבים, במסגרתו הם גינו את הנהג הערבי שנכנס לשכונה יהודית בערב יום הכיפורים. לדבריו, "אי אפשר להשוות את התגובה של האוכלוסייה היהודית לאחר החג לחילול החג מצד הערבים". הרב ישר הוסיף כי יסכים להיפגש עם מנהיגי הקהילה הערבית, "אם כוונתם תהיה כנה ואם הם יכירו באחריותם למהומות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully