וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השד הגזעני יצא מהבקבוק בדרך לבית הלבן

עידן דורנר

12.10.2008 / 14:25

מנהיג תנועת זכויות האדם בארה"ב האשים את מקיין בכך שמסע התעמולה שלו זורע שנאה, המזכירה לו מושל גזען של אלבמה

המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין הסתבך אתמול בסכסוך מילולי עם נימה גזענית, לאחר ויכוח עם מנהיג זכויות האדם ג'ון לואיס.

לואיס, חבר קונגרס דמוקרטי מג'ורג'יה, הנחשב לאחד מדמויות המפתח בתנועה לזכויות האזרח בארה"ב, האשים את מקיין בכך שמסע התעמולה שלו זורע שנאה נגד יריבו ברק אובמה ואמר כי מקיין מזכיר לו את המושל הגזען של אלבמה בשנות ה-60, ג'ורג' וואלאס.

לואיס אמר כי "מקיין ופיילין משחקים באש ואם הם לא יזהרו, האש תכלה את כולנו". לואיס הוסיף כי "מקיין זורע זרעי שנאה ופילוג המזכירים לי את הרטוריקה של וואלאס".

ג'ורג' וואלאס היה מושל אלבמה בשנות ה-60, שתמך בהפרדה גזעית בתקופה בה החלו לפעול לשיוויון זכויות בין שחורים ללבנים בארה"ב. בשנת 1963 וואלאס הואשם באחריות עקיפה לפיצוץ בכנסייה שהרג ארבע ילדות קטנות. לטענת מתנגדיו, לשונו שלוחת הרסן עודדה את המפגעים לטמון את הפצצה.

אובמה מסתייג

מקיין, שרק לאחרונה כינה את לואיס "אחד האמריקאים הנערצים עלי", הגיב בזעם וכינה את הטענות מזעזעות ושלא במסגרת כללי ההתנהגות המקובלים. "אני נדהם שג'ון לואיס, אדם שתמיד הערצתי, ביצע התקפה כל כך חצופה וחסרת בסיס על האופי שלי", אמר.

לואיס אמר לאחר מכן כי ההשוואה לא היתה ישירה, אלא "רק רציתי לציין ששפה מזוהמת עלולה לעודד התנהגות הרסנית". הוא שיבח את נסיונותיו של מקיין להרגיע את הכעס של תומכיו נגד אובמה.

בעצרת בחירות במינסוטה שנערכה ביום שישי האחרון נאלץ מקיין להשתיק את תומכיו שכינו את אובמה "טרוריסט", "ערבי" ו"בוגד". מקיין אמר כי אובמה הוא איש משפחה הגון שמצביעים לא צריכים לפחד ממנו, אך הוא זכה לקריאות בוז מהקהל. מקורביו של אובמה מסרו בתגובה כי "אנו לא רואים שום מקום להשוואה בין הקמפיין של מקיין לוואלאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully