וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך קרה שנכי צה"ל לא ידעו על זכויותיהם?

יהושע בריינר

12.10.2008 / 14:49

לאחר שש שנים בהן טענו נכי צה"ל כי משרד הביטחון מסתיר את זכויותיהם, קיבלו 54 אלף נכים חוברת מידע מלאה בנושא

54 אלף נכי צה"ל קיבלו בימים האחרונים חוברת מעודכנת בדבר זכויותיהם. החוברת נשלחה לאחר למעלה משש שנים שבהן נוספו לנכים זכויות שעליהן לא ידעו כלל. בין מקבלי החוברות נמנים גם נכי צה"ל ממלחמת לבנון השנייה. בסמוך לפציעתם קיבלו הנכים מהמלחמה חוברת זכויות ישנה ומעודכנת לשנת 2002.

החוברת שניתנה לפצועי מלחמת לבנון השנייה הועברה בניגוד לנהלי משרד הביטחון עצמו, שקובעים כי על המשרד להוציא חוברת זכויות עדכנית בכל שנתיים. על פי טענת נכי צה"ל, חילק משרד הביטחון ב-30 השנים האחרונות חמש חוברות מידע בלבד.

שר הביטחון אהוד ברק, קיבל בחודש מאי האחרון, מכתב מחאה מנציגי נכי צה"ל, בו הם קובלים על העוול המתמשך. עורכי הדין עומר יעבץ, בנימין אלוני ויעקב זכאי כתבו לברק כי מדובר בהסתרת זכויות: "התכלית הפעולות של משרד היא להסתיר מאוכלוסיה שלמה את הזכויות שלה היא זכאית לפי החוק והוראות המשרד עצמו". לדבריהם, "נכי צה"ל ממלחמת לבנון השנייה קיבלו חוברת ישנה ומטעה ממש".

יש לציין כי בעבר עסקה בנושא הוועדה לביקורת המדינה בכנסת. בדיון שנערך בוועדה בחודש יולי 2007, התייחס ראש אגף השיקום במשרד הביטחון דאז רוני מורנו לבעיה ואף הבטיח כי עד חודש אוגוסט של אותה שנה, יעדכן המשרד את הנכים בדבר זכויותיהם.

כעת נמסרה לנכים כאמור החוברת המעודכנת. "מדובר בהישג חשוב, אמר עו"ד יעבץ, "מאחר וזכויותיהם של נכים רבים הוסתרו שלא כדין על ידי המערכת וכעת הם יוכלו לממש את הזכויות שלהם על פי דין, תוך כדי שימוש בכלי המידע שהועברו לידיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully