וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפילים בקניה מסמסים: "אנחנו בדרך לכפר"

עידן דורנר

12.10.2008 / 15:48

הפילים בשמורות הטבע במדינה צוידו בכרטיסי sim השולחים הודעות SMS לפקחים כדי להתריע על התקרבותם לכפרים

הפילים בשמורת הטבע אול פג'טה שבקניה צויידו בכרטיס sim של טלפון סלולרי. הכרטיסים שהושתלו בקולרי המעקב של הפילים, שולחים הודעות לפקחים במידה שהם מתקרבים לכיוון אחד הכפרים בסביבה. הפילים, הנמצאים בראש רשימת המינים המצויים בסכנת הכחדה, ידועים בקניה כמטרד בשל פשיטותיהם על יבולי הכפרים בזמן הקציר וגרימת נזק, שלעיתים מוחק הכנסה של שישה חודשים.

לפי הדיווח ברשת "סקיי", שירות חיות הבר של קניה נאלץ לירות לעבר חמישה פילים, שפשטו על שדות חקלאיים ואכלו את הייבול. בזכות המערכת החדשה, המתבססת על מערכת ניווט לוויני, ניתן לדעת מתי הפילים יוצאים מגבולות המחייה שלהם.

המפקחים מגרשים את הפילים באמצעות זרקורים המפחידים אותם. אחד הפילים, העונה לשם קימאני, "שלח" מאז תחילת הפרוייקט לא פחות מ-15 הודעות טקסט. הרעיון, שנהגה על קבוצה בשם "הצילו את הפילים", מהווה הקלה עצומה לחקלאים, המסתמכים על מכירת היבולים שלהם על מנת לרכוש אוכל ולשלם על חינוך ילדיהם.

תקריות אלימות בהן מעורבים פילים נפוצות מאוד באיזור: בתקרית אחת הרג פיל הרג חקלאי שניסה להגן על אדמתו. התכנית לא חפה מבעיות: הסוללות שעל הקולרים מתרוקנות כל כמה שנים, הפריסה עדיין לא רחבה ודרושה החזקה של צוות המוכן במשך 24 שעות ביממה לפעולה, למקרה שתתקבל הודעה. אך בנתיים התכנית החדשה גורמת לאידליה ביחסים בין החקלאים לפילים.

  • עוד באותו נושא:
  • פילים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully