וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי האוניברסיטאות: "המצב על הקרשים"

נעמה טלמור

12.10.2008 / 12:31

המועצה להשכלה גבוהה הודיעה כי תקפיא את תקציבי הפיתוח לאוניברסיטאות למשך שנה. ח"כ מלכיאור: "חייבים לפתור את המשבר"

יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב של מערכת ההשכלה הגבוהה (הות"ת) סטיבן סתיו, הודיע היום (ראשון) כי תקציבי הפיתוח לאוניברסיטאות יוקפאו למשך שנה. סתיו אמר את הדברים בדיון שקיימה ועדת החינוך של הכנסת. מדובר על תקציבים שמיועדים לבנייה פיזית ואשר מהווים 30 אחוז מסך תקציב הבינוי הכולל (כ-100 מיליון שקלים).

ועד ראשי האוניברסיטאות הודיע מצדו כי אין בכוונתו לוותר על התקציבים המיועדים ובשל כך הוא ימנע את פתיחת שנת הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה. במקביל למחלוקת הבלתי פתורה בין הות"ת למשרד האוצר, הודיעו גם נציגי הסגל הזוטר והסטודנטים על התנגדותם לפתיחת שנת הלימודים.

יו"ר ועדת החינוך ח"כ מיכאל מלכיאור קרא לאוצר ולות"ת לגשר באופן מיידי על הפערים, כדי למנוע את השבתת המערכת: "יש התנהלות שאננה של הות"ת מול האוצר. אנחנו נמצאים ברגע של חשבון נפש אחרי הרמיסה הממושכת של מערכת ההשכלה הגבוהה בשבע השנים האחרונות. זה לא עוד איזה מוסד, אי אפשר לסבול את זה יותר שלא תיפתח שנת לימודים כסדרה".

נשיאת אוניברסיטת בן גוריון פרופ' רבקה כרמי, אמרה במהלך הדיון כי הצעד שבו נוקט ועד ראשי האוניברסיטאות לא מוגדר כשביתה: "לא נוכל לשלם משכורות במצב הקיים ולא נוכל להפעיל את המערכת ככלל כשהיא גם ככה על עברי פי פחת, המערכת שלנו נמצאת על הקרשים".

משרד האוצר טען בישיבת הוועדה כי הצעת התקציב לשנת 2009 גבוהה בחצי מיליארד שקלים ביחס לשנה הקודמת ושמתוכם כ-300 מיליון שקלים הם החלק היחסי של הסכם השכר עם הסגל הבכיר באוניברסיטאות. חברי הוועדה תקפו את נציגי האוצר וטענו כי כי הדיווח שלהם על מה שנעשה במשא ומתן הינו "אמורפי" וכי "האוצר עושה צחוק מהעבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully