וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 18

שגיא מנדלבוים

12.10.2008 / 12:10

קלפי האבירים מלאי עוצמה ומייצגים אנרגיה גדולה של שינוי. שגיא מנדלבוים ממשיך לתרגל אתכם פתיחה בטארוט

בשבוע שעבר סיימנו לתרגל את קלפי הנסיכים המייצגים אנרגיה של התחלה ללא המשך ולמדנו שאם השואל רוצה להתקדם, עליו להתגבר תחילה על הקושי בהתנהלות הכושלת שקלפי הנסיכים מייצגים. בתרגול זה נעסוק בקלפי האבירים ונגלה שלא מספיק להיות לחוצים ולרצות שינוי, כי המעשים שלנו חשובים לא פחות וחשוב יותר להיות מוכנים לשינוי כשהוא מגיע.

התרגיל

דורית (29), קוסמטיקאית עצמאית בתחילת דרכה, נמצאת בדילמה. היא רוצה להמשיך לעסוק במקצוע שלה, אך מאחר שהיא צופה ירידה בהכנסות בחופשות הקיץ והחגים, היא רוצה לבדוק האם זה נכון לעבוד בחודשים אלו בעבודה זמנית, שתאפשר לה להשלים את ההכנסה הנדרשת עבורה. שאלתה היא: "האם נכון לדורית להתחיל לעבוד בעבודה זמנית בחודשים אוגוסט עד אוקטובר?".

לפני שאתם ממשיכים הלאה... עצרו את קריאת המאמר. קחו עט ונייר וכתבו מה הייתם עונים לדורית אם היה מופיע לכם תחילה קלף אביר המטות. לאחר מכן תחשבו מה הייתם עונים אם היה מופיע קלף אביר המטבעות, אחר כך לפי אביר גביעים ולבסוף לפי קלף אביר החרבות. קחו את הזמן הנדרש, קראו שוב את הפירושים ב"אינדקס קלפי הטארוט" וכתבו מה הייתם עונים לדורית. לאחר מכן, חזרו לכאן והשוו בין התשובות שלכם לתשובות שניתנו במאמר. בהצלחה.

התשובות

הערה כללית לגבי קלפי החצר: לפני שנתחיל ברצוני להזכיר שקלפי האבירים הם קודם כל קלפי חצר וככאלו הם אינם נותנים תשובה סופית של "כן" או "לא". קלפי החצר מייצגים הזדמנויות. המשמעות היא שהשואל יכול לעשות את זה, שיהיו לו האמצעים, היכולות וההזדמנויות לקבל את מה שהוא רוצה ולהצליח. אולם הנטייה שלו לרוב תהיה לפספס את ההזדמנות וכאן עלינו להסב את תשומת לבו לפני שזה יהיה מאוחר מדי.

קלפי החצר מראים לנו איך השואל מתנהל, מה הוא רוצה, או במלים אחרות: מה יותר "בא לו" עכשיו. פעמים רבות ההתנהלות של השואל אינה תואמת לנושא השאלה, ולכן כשאנחנו עוסקים בקלפי החצר עלינו לבדוק במיוחד את ההיבטים המכשילים של הקלף ולהזהיר את השואל בפניהם.

אם השאלה הנשאלת עוסקת בדמויות (כמו בנושא זוגיות), יש לקחת בחשבון שקלף החצר שיופיע לנו בקריאה יכול להראות לנו, בנוסף לפירוש הרגיל, איזה טיפוס השואל מושך לחייו (איזה טיפוס עומד להגיע). כך למשל, כשמלך הגביעים יופיע בשאלה על זוגיות הוא יכול להראות לנו, שמעבר לעובדה שהשואל רוצה בית ומשפחה כרגע, ייתכן שמצד אחד הוא מחפש מישהי שתהיה כמו מזל סרטן ומצד שני הקלף יכול להראות לנו שזו בדיוק מי שעומדת להיכנס לחייו.

הערה כללית לגבי קלפי האבירים בקריאה: האבירים מייצגים אנרגיה של שינוי והם מחוללי השינוי בקריאה ובחיים. הם מלאי עוצמה והנוכחות שלהם גורמת לנו להיות דרוכים ומשפיעה על כל הקלפים בקריאה. מצד שני, עלינו לזכור שהם עדיין קלפי חצר ולשואל יש נטייה לפספס את ההזדמנות שלו.

ההתנהלות של השואל כשמופיעים קלפי האבירים מאוד אמביוולנטית: מצד אחד הוא מחכה לדבר שיקרה, לאירוע, לעזרה. אולם מצד שני כשהאירוע מגיע, השואל לא מוכן לו, תהיה לו התנגדות אליו ונטייה לפספס את ההזדמנות שלו להצליח.

האבירים בקריאה דומים מאוד זה לזה. הם מייצגים שואל המחכה שמשהוא יקרה, אך בפועל, לרוב דבר לא יקרה. הבדל בין האבירים הוא שכל אביר מסביר מדוע במקרה הפרטי שלו השואל מחכה ולא פועל. החדשות הטובות הן שאם השואל יפעל, כשהוא יספיק לחכות, הוא יהפוך להיות אס. אז הכל יתחיל וכמו שמאחורי כל גבר (מלך) מצליח עומדת אישה (מלכה), הרי שמאחורי כל אס עומד אביר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אביר המטות

אביר המטות מראה לנו, כי דורית לא ממש מתלהבת מהרעיון לעבוד בעבודה זמנית. מאחר שהיא עובדת רק במקומות המעוררים בה התלהבות, היא פוסלת כל אפשרות סבירה לעבודה ומעדיפה לחכות עד שתמצא משהו מלהיב יותר. אבל זה לא יקרה, לא הפעם.

על רונית להפסיק לחפש את האש וההתלהבות ולפעול, להתחיל לעבוד, גם אם אין עדיין אש. זה לא יקרה מיד, אולם כשהיא תתחיל לעבוד, לאט לאט היא תגלה שהיא כן מתלהבת ושזהו הדבר הנכון לעשות. רק אז האביר יהפוך לאס והעבודה שלה תהיה מעניינת ומלהיבה כפי שהייתה רוצה.

אביר המטבעות

גם כאן הקלף מראה לנו שהשואלת מחכה. היא לא מחכה להידלק כמו בקלף הקודם, אלא רוצה להיות בטוחה במאה אחוז שזהו הרעיון הנכון. דורית מחכה לסימן שיאשר לה את זה.
אבל גם כאן דורית צריכה להבין שהסימנים לא יגיעו, שהיא לא תדע אם זה נכון ומה שהיא כן צריכה לעשות זה לפעול. כשדורית תפעל, אביר המטבעות "יהפוך" להיות אס המטבעות ואז היא תדע שהיא במקום הנכון ותוכל גם להתקדם לשלב הבא.

אביר הגביעים

כמו בכל האבירים, גם כאן הקלף מראה לנו שדורית מחכה. לכאורה אין לה התנגדות להתחיל לעבוד, אך יש לה נטייה להיות פסיבית כשזה נוגע לחיפוש אחר אותה עבודה.
ההפתעה הגדולה היא שלמרות ההתנהלות הפסיבית שלה, הנס יגיע ודורית באורח פלא תמצא את העבודה המושלמת. אולם כשזה יקרה, משהו בה לא יהיה מוכן, תהיה לה התנגדות והנטייה שלה תהיה לומר לא! לכן העצה שלנו עבורה היא לא לומר לא ולאפשר לתהליך להתרחש, בלי התנגדות והרבה אמונה. כשדורית תגיד כן, אביר הגביעים "יהפוך" להיות אס הגביעים ואז היא תוכל להתחדש ולהתחבר לשפע.

אביר החרבות

גם כאן דורית מחכה. היא ממתינה לעזרה חיצונית: למישהו שיבוא עם רעיון או תוכנית. לכן היא הגיעה אלינו, כדי שנהיה אלו שיתנו לה את העזרה החיצונית. אבל העניין הוא שהעזרה לא תגיע ודורית כלל לא צריכה אותה, מכיוון שיש לה את כל התשובות, התוכניות והפתרונות לבעיה שלה.

בפועל, התוכנית כבר קיימת - למצוא עבודה זמנית. לכן, בהיעדר רעיונות אחרים, צריך להיות ברור לה שזו התוכנית הכי טובה ולמרות שהיא צריכה לפעול מהראש ולא מהלב, עליה לבצע אותה. כשהתוכנית תצא לפועל, אביר החרבות יהפוך לאס החרבות והעבודה הזמנית תתגלה כתורמת ונפלאה הרבה יותר מכפי שחשבה.

בשבוע הבא לא נתרגל את קלפי המייג'ורים (תצטרכו לחכות עוד שבוע), אלא נלמד לזהות מתי מדובר בקריאה של מסר ומתי זו קריאה של כיוון. כמו כן, תוכלו לקרוא על ההבדלים בין שני סוגי התשובות בקריאה הקלטית וללמוד מה השוני בתשובות שעלינו להעניק בשני המקרים האלו.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully