וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיילין עוברת למגננה: "לא עברתי על החוק"

עידן דורנר

12.10.2008 / 12:02

לאחר שנקבע כי ניסתה להביא לפיטורי גיסה לשעבר, מקורביה של פיילין מאשימים את ברק אובמה: "אנשיו ניהלו את החקירה"

המועמדת הרפובליקנית לתפקיד סגנית נשיא ארה"ב שרה פיילין דוחה את הביקורת המושמעת נגדה לאחר פרסום מסקנות ועדת החקירה באלסקה, שקבעה כי המושלת קידמה את ענייניה הפרטיים כשניסתה להביא לפיטורי בעלה לשעבר של אחותה, בפרשה המכונה "טרופר-גייט".

ה"גרדיאן" הבריטי מדווח כי פיילין נשאה דברים בעצרת בחירות בפנסילבניה וטענה כי מסקנות הדו"ח מוכיחות שלא עברה על החוק. היא פנתה לקהל ואמרה: "אם תקראו את הדו"ח, תראו כי לא פעלתי בצורה לא חוקית או לא אתית בכל הנוגע להחלפת הממונה על ביטחון הציבור באלסקה".

עורך דינה תומס ואן פליין אמר, כי אין שום הוכחות לכך שפיילין עברה על קוד אתי כלשהו. "על מנת לעבור על קוד אתי, צריך להוכיח שצברה רווח אישי כלשהו, בדרך כלל כלכלי. הדו"ח לא מספק שום הוכחה לרווח כלכלי".

עם זאת מערכת הבחירות המתוחות ממילא התחממו עוד יותר, על ידי ההאשמות נגד פיילין. לפי הדו"ח היא ניצלה לרעה את סמכותה בפרשה בה פוטר שוטר (טרופר) עמו הסתכסכה משפחתה. מדו"ח הוועדה שהתפרסם אתמול עולה, כי העברתו מתפקידו של וולט מונגן, הממונה על ביטחון הציבור במדינה, נגרמה בחלקה מסירובו לפטר את מייקל וווטן, השוטר שהיה נשוי לאחות המושלת והסתכסך איתה במאבק גירושים קשה. החקירה העלתה כי על אף שהיה בסמכותה של פיילין לפטר את מונגן, המושלת הפרה את אמון הציבור בכך שהניעה את עובדיה לפעול לטובתה האישית.

פיילין הופכת מנכס לנטל

ועדת החקירה קיבלה את סמכותה בחודש יולי האחרון מהמועצה המחוקקת של אלסקה ולקחו בה חלק עשרה מחוקקים רפובליקנים וארבעה דמוקרטים. במידה שהממשל באלסקה, שעורך חקירה משלו בנושא, יחליט כי פיילין עברה על אחד מחוקי המדינה, היא תיאלץ לעמוד לשימוע בפני ועדת האתיקה של הסנאט. היא עשויה להיקנס בסכום כספי של 5,000 דולר.

מהקמפיין של המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין נמסר, כי החקירה בנושא נוהלה על ידי תומכים של ברק אובמה וכי משפחת פיילין צדקה כשדאגה מהמשך כהונתו של מונגן.

הדו"ח לא יכול היה להתפרסם בזמן רע יותר עבור מקיין: לפי סקר מכון "גאלופ" האחרון שפורסם ביום שישי, הוא מפגר אחרי אובמה בפער של עשרה אחוזים. עושה רושם כי פיילין, שעם ההודעה על מינויה שיפרה את מצב המפלגה בסקרים, הופכת לנטל עבור מקיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully