וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר נפתח בירידות חדות: המעו"ף נופל ב-8%

יובל מעוז

12.10.2008 / 11:02

לאחר דחיית הפתיחה בגלל נפילות בשלב הטרום-מסחר, מדד ת"א 100 יורד ב-9.6% ומדד הנדל"ן צונח ב-17.5%

המסחר בתל אביב נפתח בירידות שערים חדות: מדד המעו"ף מאבד 8.3%, תל אביב 100 מאבד 9.6% ומדד הנדל"ן נחתך ב-17.5%.

הבורסה חוזרת לאחר ארבעה ימי חופשה לרגל יום הכיפורים וחופשת סוף השבוע, ימים בהם אירעו טלטלות רבות בשוקי העולם, והבורסות המרכזיות צנחו באחוזים ניכרים.

מאז סיום המסחר בתל אביב צנחו מדדי הבורסה של ניו יורק בכ-18%. גם בלונדון צנחו המדדים ב-24% בשבוע האחרון, כך שתל אביב פותחת את המסחר עם סנטימנט שלילי למדי. בשורה מעודדת יחסית היא שיום המסחר האחרון בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת, ולא בצניחה במדדים כמו בימי המסחר הקודמים, מה שאולי מסמן רגיעה מסוימת בלחץ.

בסוף השבוע נשמעו קריאות לסגור את הבורסה כדי למנוע פאניקה וקריסה במחירי המניות, אך מן הבורסה נמסר כי המסחר ייפתח כרגיל, כאשר למסחר בבורסה יש כללי ניתוק זרם, לפיהם מופסק המסחר אם בשלב הפתיחה יש תנודות מעל 5% במדד המעו"ף, למשך 45 דקות. במידה שהירידות ממשיכות ועולות על 12% מופסק המסחר לחלוטין.

הבורסה עדכנה כי מסחר הפתיחה בשוקי האג"ח, המק"מ ורצף המוסדיים (איגרות החוב שרק הגופים המוסדיים יכולים לסחור בהן) יידחה ויתקיים בסמוך למסחר הפתיחה במניות ת"א 100, שבימים כתיקונם חל בשעה 10:30.

יום המסחר האחרון בבורסה נסגר בעליות שערים חדות לאחר שנגיד בנק ישראל הוריד את הריבית במשק במפתיע במהלך יום המסחר ב-0.5%, כחלק, ממה שהתברר למחרת, מתהליך הורדות ריבית בארצות המערב. מדד המעו"ף קפץ ביום שלישי ב-3.9% לרמה של 797 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 4.6% לרמה של 716 נקודות ומדד התל טק עולה ב-56.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully