וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע: המערכת הפיננסית על סף קריסה

עידן דורנר

12.10.2008 / 10:31

בכירים בקרן דחקו במנהיגי אירופה וארה"ב לגבש תכנית ברורה בנסיון להשתלט על המשבר הכלכלי. "חייבים לעורר את השווקים"

קרן המטבע העולמית מזהירה היום (ראשון) כי המערכת הפיננסית העולמית עומדת בפני קריסה מוחלטת. הקרן הודיעה גם כי היא תומכת עקרונית בתכנית הG-7 לייצוב השווקים הפיננסים וקראה לפעול בשיתוף פעולה על מנת לקדם "צעדים נועזים", בניסיון להשתלט על המשבר הכלכלי החמור ביותר מזה שנים.

בכירים בארה"ב קראו להתאזר בסבלנות עד לייצוב המשבר, אך קרן המטבע העולמית הודיעה כי הזמן הולך ואוזל, לאחר ששרי האוצר של המדינות החברות בG-7 לא הצליחו להסכים על צעדים משמעותיים שיביאו לסיום המשבר.

"הדאגה לעתידם של כמה מהגופים הכלכליים הגדולים בארה"ב ובאירופה דרדרו את השווקים הפיננסים ברחבי העולם והביאו את המערכת לסף קריסה מוחלטת", אמר יו"ר הקרן דומיניק שטראוס-קאהן. הוא הביע תקווה שפעולות הממשלות השונות יוכחו כחזקות מספיק על מנת להביא לסיום המשבר בענף האשראי. לדבריו, "בימים הקרובים אני מצפה לראות שהתגובה של המוסדות השונים תהיה חיובית מספיק כדי לעורר את השווקים".

צרפת הבטיחה לכנס מפגש בין מנהיגי אירופה בפריז, על מנת לקדם צעדים שמטרתם לייצב את השווקים ולמנוע את המפולת הכלכלית החמורה ביותר מזה עשרות שנים. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי נועד בפריז עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל והשניים אמרו כי הם קיבלו שורה של החלטות, אותן יציגו בוועידה המשותפת, במטרה לחדש את תזרים הכספים בשוק האשראי.

בתוך כך, לפי דיווח ה"סאנדיי טיימס", בריטניה תוציא לפועל תכנית להצלת ארבעת הבנקים הגדולים שלה מקריסה, על ידי הזרמה של 60.5 מיליון דולר למאזנם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully