וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחילת עונת הגנבים

ליבי אביכזר

12.10.2008 / 7:53

הסוכה לא כשרה והצמחים נכחדים, אבל זה לא מפריע לגנבים לקחת מהטבע את מה שהם צריכים. לקראת סוכות יוגברו הפיקוח וההסברה על מנת למנוע כריתת ענפי העצים לסכך או לארבעת המינים

ימי טרום סוכות הפכו בשנים האחרונות מסוכנים עבור העצים והשיחים בשמורות הטבע ומחוצה להן. עבריינים המתעלמים משלטי האזהרה וההסברה הנמצאים על העצים ובקרבתם כורתים באכזריות את ענפיהם. הנפגעים העיקריים הם עצי התמר ושיחי הערבה המשמשים כסכך וכחלק מארבעת המינים. הפגיעה בתמר ובערבה גוררת גם פגיעה והרס של עצים ושיחים הצומחים בקרבתם. ברשות הטבע והגנים אומרים כי מרבית העצים הפגועים אינם משתקמים ולחלקם לוקח שנים להצמיח ענפים חדשים, מה שיוצר סכנה להיכחדותם.

אנשי הרשות מציינים כי הערבות, ההדסים והתמרים כבר הפכו לנדירים בעקבות בניית יישובים, פיתוח תשתיות וירידה בכמות המים בנחלים הפוגעת בבתי הגידול שלהם. ברשות מזכירים שהשיחים והעצים מוגנים על פי חוק והפגיעה בהם ללא היתר מפורש וכתוב - אסורה. רובם נמצאים בתחומי שמורות טבע וגנים לאומיים ושם אסורה כל פגיעה בצומח.

גם בקרן הקיימת לישראל נרתמים למלחמה בתופעה ויחלקו ללא תשלום סכך מענפי אורן, אקליפטוס ושיטה ביער בן שמן, זאת בנוסף לחלוקה המתבצעת על ידי הרשויות המקומיות. לפני כשנתיים יצאו הרבנים הראשיים לישראל, שלמה עמאר ויונה מצגר בקריאה שלא לפגוע בעצים בניגוד לחוק וביקשו להימנע מלרכוש סכך או את ארבעת המינים ממי שיש חשד כי השיג את סחורתו בניגוד לחוק ותוך פגיעה בטבע. הרבנים ציינו כי קיים איסור הלכתי לסכך בענפים שנלקחו בגניבה וכי אין לברך על ארבעת המינים אם מקורם בגניבה.

זיהיתם פגיעה? התקשרו לדווח לטלפון 6911*

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully