וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרישה, הלידה ורוח הקודש

12.10.2008 / 8:32

מדענים טוענים כי גילו מקרה נוסף של נקבת כריש ש"ייצרה" כריש קטן ללא מעורבות זכר. "ייתכן שמקרים כאלו נפוצים עוד יותר משנדמה לנו"

מדענים אמריקאים טוענים שגילו מקרה שני מסוגו של הריון של כריש ללא מעורבות זכר. לדבריהם, טידביט, נקבת כריש אטלנטי שחור שוליים, "ייצרה" תינוק ללא כל כריש זכר.

טידביט הובאה למרכז החקר הימי בווירג'יניה זמן קצר לאחר שנולדה בטבע, וחיה שם כשמונה שנים ללא זכרים מאותו המין. הכרישה, בגודל של 1.5 מטרים, מתה לאחר שהועברה ממיכל עבור בדיקה וטרינרית. נתיחה שלאחר המוות העלתה שטידביט נשאה כרישון "מפותח באופן מלא" ומוכן ללידה. דמיאן צ'פמן, חוקר כרישים מאוניברסיטת סטוני ברוק בניו יורק, הציג בדיקת ד.נ.א שקבעה כי לכריש הקטן לא היה אב.

לפני כשנה השתמש צ'פמן בבדיקה גנטית כדי לאשר מקרה של נקבת כריש פטיש בגן חיות באומהה שילדה גם כן כריש קטן ללא מעורבות אב ב-2002. לדבריו, ייתכן ומקרים כאלו נפוצים אף יותר משנדמה לנו בקרב כרישים. תופעה כזאת תועדה גם בקרב לטאות קומודו, נחשים, ציפורים, דגים ודו-חיים, אומר צ'פמן.

הדבר מתרחש כאשר עובר מתפתח ללא זרע של זכר שמפרה את הביצית של האם. אצל כרישים, הכרומוזומים של האם מתפצלים במהלך התפתחות הביצית, אך לא ידוע כיצד התהליך המדויק מתרחש. צ'פמן אומר שייתכן ומדובר בהורמון שגורם לביציות להתפתח באופן זה בהיעדר זכרים.

  • עוד באותו נושא:
  • כרישים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully