וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת העבודה בדרך לממשלת לבני

פנחס וולף

12.10.2008 / 10:20

יו"ר העבודה אמר כי "טובת הציבור מחייבת ממשלה יציבה לטווח ארוך". בפגישה בינו לצחי הנגבי, סוכם כי ברק ייקח חלק במו"מ עם סוריה

"אנו פועלים בראש פתוח ובנפש חפצה לסכם את התנאים להקמת ממשלה חדשה", כך אמר הבוקר (ראשון) יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון אהוד ברק, בישיבת פורום שרינו לפני ישיבת הממשלה. לדבריו, "טובת הציבור מחייבת ממשלה יציבה לטווח ארוך, שתוכל להתמודד בנחישות עם האתגרים הלאומיים העומדים בפנינו בכל התחומים, ובראש ובראשונה המשבר הכלכלי".

מקורבי ברק ולבני דווחו הלילה על התקדמות משמעותית במשא ומתן הקואליציוני. בגלי צה"ל דווח בעקבות פגישה שנערכה הלילה בין יו"ר העבודה אהוד ברק לחבר הכנסת צחי הנגבי, המקורב ליו"ר קדימה ציפי לבני, מסתמן כי הסכם קואליציוני בין שתי המפלגות ייחתם היום.

בפגישה סוכם שברק ייקח חלק במשא ומתן עם סוריה, אך לא התגבשה הסכמה בנוגע לנושא קצבאות הזיקנה. היום יעלו את ההסכם על הכתב עו"ד ישראל מימון, נציגה של לבני, בשיתוף עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני.

"אתגר לא פשוט"

פגישה פורמלית ראשונה בין שתי המפלגות לדיון בהקמת קואליציה בראשותה של לבני נערכה אתמול. במחנה לבני אמרו לקראת הפגישה אז כי הסכם קואליציוני אמור להיחתם עוד ביום שישי, וכי קדימה נכונה לפשרות מרחיקות לכת בחלק מהנושאים המהותיים, כגון הגדלת קצבאות הגמלאים ופתרון מצוקות ההשכלה הגבוהה.

בתחילת השבוע שעבר אמר ברק כי הוא עדיין סבור שניתן לפרוץ את מסגרת התקציב לשנת 2009, אך "הדבר הדחוף ביותר הוא למצוא דרכים להתמודד עם המשבר הכלכלי". לדבריו, "האתגר הוא לא פשוט ותידרש מחשבה אחראית ושקולה לגבי ההתמודדות, גם עם האפשרות שתידרש רשת ביטחון לקרנות הפנסיה, לקופות הגמל ולקרנות ההשתלמות".

לבני הבהירה שהיא אינה מוכנה לפרוץ את מסגרת התקציב, בשעה שכלכלת העולם עוברת זעזוע כה עמוק, ואילו ברק ומפלגת העבודה דרשו שמסגרת התקציב תגדל, כדי לתת מענה לקצוץ בקצבאות הזיקנה ולהזרים תקציבים לשכבות החלשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully