וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנו קרבים ליום הדין של האוניברסיטאות"

נעמה טלמור

12.10.2008 / 9:05

כך אמר יו"ר ועדת החינוך של הכנסת לקראת דיון חירום בנושא שנערך הבוקר. הסטודנטים הודיעו כי הם תומכים במאבק האוניברסיטאות

שבועות ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים האקדמית, מתקיים היום (ראשון) דיון חירום בוועדת החינוך של הכנסת בנוגע למשבר בהשכלה הגבוהה. לדיון הוזמנו בין היתר ראשי האוניברסיטאות.

"אנו קרבים ליום הדין של האוניברסיטאות", אמר יושב ראש ועדת החינוך של הכנסת ח"כ מיכאל מלכיאור לקראת הדיון, "הצעות האוצר, כפי שהועברו לועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) אינן קבילות. לא נוכל לתת יד לרמיסה המשוללת כל הגיון כלכלי או ערכי של המערכת". מלכיאור הודיע כי ידרוש מחר מהממשלה להתערב באופן מיידי ולפתור את המשבר המתמשך באוניברסיטאות.

בתוך כך, התאחדות הסטודנטים הודיעה אמש כי החליטה לתמוך במאבק של ועד ראשי האוניברסיטאות להחזרת התקציבים למערכת ההשכלה הגבוהה. ההחלטה התקבלה לאחר פגישתם אמש עם יו"ר ור"ה פרופסור מנחם מגידור. גורמים בהתאחדות הסטודנטים הודיעו ש"כחלק מההבנות על המאבק המשותף, נדרוש מממשלת ישראל החזרת תקציבים של מעל לשני מיליארד שקלים אשר קוצצו באכזריות בשנים האחרונות על ידי פקידי האוצר".

בהתאחדות הסטודנטים ציינו כי הם אינם מעוניינים בהשבתת הלימודים, ויעשו הכול יחד עם ור"ה על מנת להגיע לפיתרון המשבר לפני תחילת שנת הלימודים. "התקציבים שאנו דורשים אינם בגדר מותרות אלא בכדי שמערכת ההשכלה הגבוהה תינצל מחורבן", אמר יו"ר ההתאחדות בועז טופורובסקי. עוד הבטיחו הסטודנטים כי יקיימו פעולות מחאה משותפות יחד עם ראשי האוניברסיטאות.

בשבוע שעבר הפיץ ור"ה מכתב לסטודנטים בו נכתב כי שנת הלימודים האקדמית הקרובה לא תיפתח כסדרה. ראשי האוניברסיטאות, הדורשים מהאוצר העברה של תקציב בסך 500 מיליון שקלים, פנו לציבור הסטודנטים וביקשו מהם להתייצב לצדם במאבק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully