וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקט מתוח בעכו מחשש להתחדשות המהומות

קובי מנדל, נתיב נחמני וניר יהב

12.10.2008 / 8:47

מאות שוטרים מוצבים ברחבי העיר בתום לילה של עימותים בין התושבים היהודים לתושבים הערבים. אלמונים הציתו מכונית של יהודי

דימיטרי זוזוליה

(צילום: דימיטרי זוזוליה, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מאות שוטרים מוצבים הבוקר (ראשון) ברחבי העיר עכו מחשש להתחדשות המהומות בעיר. מפקד תחנת עכו סגן ניצב אבי אדרי אמר לוואלה! חדשות כי המשטרה מיפתה את כל בתי התושבים הערבים במזרח העיר והציבה לידם שמירה. למרות כוחות המשטרה המתוגברים בעיר, הוצתה לפנות בוקר מכונית באחת מהשכונות היהודיות בעכו.

בנוסף, אלמונים ניקבו הלילה את צמיגי כלי הרכב הפרטיים של שני שוטרים בעיר. "קיבלנו את ההודעה על כך רק לפני כשעה, אבל אני מבטיח שנגיע אליהם ונמצה איתם את הדין", אמר לוואלה! חדשות סנ"צ אבי אדרי. לדבריו, החקירה כרגע מתמקדת במישור המודיעיני ועל פי החשד מדובר בעבריינים שניצלו את האירועים בעיר כדי לפגוע בשוטרים באופן אישי.

גם אמש נרשמו עימותים אלימים ברחבי העיר, לאחר שבשכונה המזרחית בעיר התקהלו כמאה צעירים יהודים בכמה מוקדים ויידו אבנים. כמו כן, דווח על הצתת בית בשכונה, השלישי במספר מאז החלו המהומות. תושבי השכונה היהודים השליכו בקבוק תבערה לעבר הבית שלא היה מאוכלס. לבית נגרם נזק כבד והמשטרה עצרה בעקבות האירוע שבעה מפגינים. ממגן דוד אדום דווח על שלושה פצועים באורח קל במהומות אמש.

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי נועד במהלך הלילה עם ראשי אמ"י ועם נציגי האמנים שהיו אמורים לקחת חלק ב"פסטיבל לתיאטרון אחר". לנקרי הבהיר כי אין בכוונתו לשנות את החלטתו לבטל את הפסטיבל, למרות הצהרת המשטרה כי אם יוחלט בכל זאת לערוך את הפסטיבל, יוקצו כוחות גדולים לאבטחתו. לנקרי גם נועד עם הרבנים בעיר ועם יועצים אסטרטגים כדי לשפר את תדמית העיר.

30 עצורים מאז תחילת המהומות

מאז תחילת המהומות עצרה המשטרה 30 בני אדם, בהם גם בנו של נהג המכונית שלטענת המשטרה היה זה שהביא לפרוץ המהומות, מכיוון שנכנס לשכונה היהודית בערב יום כיפור. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם של חלק מהעצורים. כמו כן, כמה מהנערים שעל פי החשד היו מעורבים במהומות נשלחו למעצר בית. במהלך השבת שרר בעיר שקט ונרשמה תנועה דלילה של מבקרים בעכו העתיקה.

אתמול נועדו מנהיגי הציבור הערבי בעכו, בינהם ח"כ עבאס זכור (רע"מ-תע"ל) ושדר הרדיו זוהר בהלול, עם מפקד המחוז הצפוני של המשטרה ומפקד תחנת עכו. בפגישה הוחלט כי ההנהגה הערבית תגנה את הנהג שנהג במכוניתו במהלך יום הכיפורים והצית את המהומות בעיר המעורבת. כמו כן בכוונת המשטרה לקיים הידברות גם עם נציגי השכונה היהודית במזרח עכו. "אנחנו במגזר הערבי התחייבנו להרגיע את הרוחות ולסיים את האלימות הקשה הזו", אמר לוואלה! חדשות ח"כ זכור.

ח"כ זכור, תושב עכו וממנהיגי הציבור הערבי בעיר, סיפר עוד כי הנהגת הציבור הערבי החליטה לנקוט צעדים מעשיים על מנת לסיים את המהומות ולחשוב על העתיד. "בכוונתנו לפרסם הודעת גינוי לבחור שנהג במהלך יום הכיפורים אפילו אם הוא לא התכוון לפגוע ברגשות היהודים", אמר. "הוא היה צריך לחשוב על אלף דרכים להגיע הביתה ובלבד שלא לנסוע ברכב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully