וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים מיצהר תקפו פלסטינים במהלך מסיק

ניר יהב ויהושע בריינר

11.10.2008 / 13:45

המתנחלים יידו אבנים לעבר המוסקים בכפר בורין, ופצעו שלושה מהם. כוחות צה"ל שהגיעו למקום ביצעו ירי באוויר על מנת להרחיק את המתנחלים ולחדש את המסיק

מקורות פלסטינים דיווחו היום (שבת) כי תושבים מההתנחלות יצהר שבשומרון תקפו הבוקר משפחה פלסטינית שעסקה במסיק זיתים בסמוך להתנחלות. לדברי המקורות, המתנחלים הצליחו לפצוע כמה מהם במהלך העימות, ולגדוע 15 עצי זית באופן מלא וחלקי בסמוך ליישוב בורין מדרום לשכם. ראש מועצת בורין אישר לסוכנות הידיעות "מען" את הדברים.

צה"ל אישר כי במהלך מסיק זיתים בכפר בורין החלו מתנחלים מיצהר ליידות אבנים לעבר המוסקים, וכתוצאה מכך נפצעו שלושה פלסטינים, אחד מהם בן 65 שנפגע מאבן בראשו. כוחות צה"ל והמנהל האזרחי הגיעו למקום, פיזרו את המתנחלים על ידי ירי באוויר, והמסיק חודש. מצה"ל נמסר כי לא היה מגע פיזי ישיר בין הצדדים, וכי לא מדובר בגדיעת עצים שנעשתה היום אלא בגדיעה שהתבצעה במהלך חיכוכים שאירעו במקום בעבר.

לקראת המסיק קיימו בצה"ל ובמנהל האזרחי מספר הערכות מצב כדי למנוע חיכוכים בין מתחלים ופלסטינים. הוחלט על מספר אזורי מסיק שבהם דרוש תיאום מוקדם עם המנהל האזרחי, על מנת שכוח של צה"ל או מג"ב יאבטח את המסיק. באזור החיכוך היום לא דרוש תיאום מוקדם.

תושבי יצהר טוענים בתגובה כי פלסטינים הם אלו שכרתו את עצי הזית של הכפר הפלסטיני בורין היום ולא מתנחלים. התושבים טוענים כי כאשר הוקפצו למקום כוחות צה"ל ואנשי כיתת הכוננות של הישוב, הם גילו במקום פלסטינים שכורתים עצי זית בצורה אלימה. לטענת התושבים, המעשה היה ניסיון להציג את המתנחלים כאשמים במעשה. בישוב מדגישים כי אסור לציבור הישראלי ליפול שוב למסכת השקרים והעלילות של ערביי האזור.

במהלך החודשים האחרונים קיימת מתיחות רבה בין תושבי יצהר לבין תושבי הכפר בורין, כאשר לטענת תושבי יצהר אנשי בורין מציתים אזורים חקלאיים השייכים למתנחלים, ומאידך טוענים תושבי בורין שהמתנחלים מתנכלים להם, בעיקר בתקופת המסיק. תושבי בורין אף טענו במספר מקרים כי תושבי יצהר ירו עליהם רקטות. עם זאת, למרות שנמצאו רקטות בשטח, חקירה של גורמי ביטחון לא איששה את הטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully