וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יוניפי"ל מחכה ללבני כדי להכנס לרג'ר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.10.2008 / 10:05

על פי דיווח בעיתון לבנוני, הכוחות הכינו עצמם להתפרסות בכפר הלבנוני עם החלטת לבני על יציאת צה"ל. מפקד הכוחות: "המצב נפיץ"

מפקדי יוניפי"ל קיבלו הודעה רשמית ממפקדי צה"ל בנוגע להיערכותם להעברת החלק הצפוני של כפר רג'ר עד סוף חודש אוקטובר – כך דיווחו מקורות דיפלומטים זרים לעיתון הלבנוני "א-ספיר". לדבריהם, יוניפי"ל סיים להכין את תוכנית הפרישה הצבאית שלו בכפר במקום ישראל וכעת הוא ממתין לאישור הממשלה החדשה שתוקם בראשות ציפי לבני.

בחודשים האחרונים פורסמו מספר דיווחים בעיתונות הערבית לפיהם ישראל היתה צריכה לסגת מחלקו הצפוני של הכפר. בחודש יולי דיווחו מקורות לעיתון סעודי כי יוניפי"ל והאו"ם ישתדלו להוכיח כי הם מסוגלים לשלוט בצורה טובה ברג'ר, כדי לקבל לידיהם את השליטה בחוות שבעא אם אלו יועברו לחסות האו"ם. אך עד כה לא בוצעה כל נסיגה. באחרונה איים בכיר חיזבאללה השייח' נביל קאוק כי ארגונו ישחרר את רג'ר בכוח הזרוע, כמו גם את חוות שבעא.

רג'ר מונה כ-2,100 תושבים, שכשני שליש מהם חיים בחלקו הצפוני של הכפר המצוי בשטח לבנון ומופרד מהחלק הדרומי באמצעות מוצב צה"ל. תושבי הכפר הם אמנם אזרחים ישראלים, אך חלק ניכר מבתיהם ושטחיהם החקלאיים נמצאים בשטח לבנון ולכן הם אינם יכולים לקבל שירותים מהרשויות הישראליות. עם כניסת הפסקת האש בין ישראל ללבנון לתוקף נסוג צה"ל ממרבית שטחה של דרום לבנון, אך המשיך להחזיק בחלקו הלבנוני של הכפר.

בתוך כך, מפקד כוח יוניפי"ל בדרום לבנון, הגנרל קלאודיו גרציאנו, צוטט בעיתון באמרו כי לא קיימת להערכתו אפשרות שהמלחמה בין ישראל לחיזבאללה תפרוץ שוב אולם "המצב בדרום לבנון עלול להתפוצץ בכל רגע כתוצאה מאירוע כלשהו". גרציאנו אמר כי הדיווחים על הברחות הנשק מסוריה ללבנון "אינם מדויקים" וכי אין הוכחות לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully