וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה פיילין הואשמה בניצול כוחה לרעה

11.10.2008 / 8:11

המועמדת הרפובליקנית לנשיאות הואשמה שבעת כהונתה כמושלת אלסקה הביאה לפיטורי שוטר עמו הסתכסכה משפחתה ובכיר אחר

חקירה אתית באלסקה מצאה כי המושלת שרה פיילין, המועמדת הרפובליקנית לסגנית נשיא ארצות הברית, ניצלה לרעה את סמכותה בפרשה בה פוטר שוטר (טרופר) עמו הסתכסכה משפחתה. מדו"ח הוועדה שהתפרסם הלילה (שבת) עולה כי העברתו מתפקידו של וולט מונגן, הממונה על ביטחון הציבור במדינה, נגרמה בחלקה מסירובו לפטר את מייקל וווטן, השוטר שהיה נשוי לאחות המושלת והסתכסך איתה במאבק גירושים קשה.

החקירה העלתה כי על אף שהיה בסמכותה של פיילין לפטר את מונגן, המושלת הפרה את אמון הציבור בכך שהניעה את עובדיה לפעול לטובתה האישית. ועדת החקירה קיבלה את סמכותה בחודש יולי האחרון מהמועצה המחוקקת של אלסקה ולקחו בה חלק עשרה מחוקקים רפובליקנית וארבעה דמוקרטים.

במטה הבחירות של המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין הגיבו לממצאי הדו"ח וטענו כי "תוצאות הדו"ח מעידות שהמושלת פעלה במסגרת סמכותה בכל הנוגע להצבתו מחדש של וולט מונגן". המטה תקף בעבר את ועדת החקירה ואמר כי מדובר בניסיון בין-מפלגתי לתמוך במועמד הדמוקרטי ברק אובמה. כמו כן, המטה טען כי הנציב פוטר בשל ביצועים קלוקלים.

מטה מקיין-פיילין המשיך לטעון בהצהרה כי בני משפחתה של המושלת צדקו בפעולותיהם משום שניסו להגן על עצמם מפני ווטן שאיים עליהם באלימות. אך בדו"ח נכתב כי "הטענות הללו אינן נכונות, ושימשו כיסוי למניע האמיתי של משפחת פיילין: פיטורי ווטן לטובתה האישית של המשפחה".

בממצאי הדו"ח נכתב כי "המושלת פיילין פעלה ביודעין במספר מישורים שלא ניתן להרשותם בניסיון ללחוץ לקידום האג'נדה האישית שלה: פיטורי השוטר מייקל ווטן". עוד נכתב כי "המעשים החוזרים הללו יצרו ניגוד אינטרסים, והעובדים בגופים השונים נאלצו לבחור בין לרצות את הסמכות שמעליהם או להסתכן בעימות איתה ובהשלכותיו". מהחקירה עלה כי פיילין התירה לבעלה טוד להשתמש במשרד המושל ובמשאביו כדי לשוחח עם עובדי המדינה בניסיון למציאת דרך להביא לפיטורי ווטן.

עם זאת, הדו"ח לא המליץ לפעול נגד המושלת, אך קרא לבצע שינויים בתקנון בכל הנוגע לניהול ענייניו האישיים של המושל. על אף שהפרשה, שזכתה לכינוי "טרופרגייט", קיבלה תשומת לב נרחבת בתקשורת האמריקאית, מטה אובמה לא ניצל אותה כדי לתקוף את מקיין או את פיילין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully