וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אוסטריה: "מות היידר - טרגדיה אנושית"

11.10.2008 / 12:25

מי שכינה את מחנות הריכוז בתקופת השואה "מחנות ענישה" נהרג הלילה בגיל 58 בתאונת דרכים סמוך לעיר קלגפורט. לאחרונה זכה ב-12 מנדטים לפרלמנט האוסטרי

מנהיג הימין הקיצוני באוסטריה יורג היידר נהרג הלילה (שבת) בתאונת דרכים, כך דיווחה סוכנות הידיעות האוסטרית. על פי דיווח המשטרה, היידר סבל מפגיעות חמורות בראשו ובחזו לאחר שאיבד שליטה על מכוניתו, סטה מן הכביש והתהפך מספר פעמים דרומית לעיר קלגפורט. מהמשטרה נמסר כי היידר, בן 58, היה לבדו במכונית בעת ההתהפכות.

מפלגות הימין במדינה הצליחו לזכות ב-30 אחוזים מהקולות בבחירות הכלליות לפרלמנט בחודש שעבר. מפלגתו של היידר, "הברית למען עתיד אוסטריה" הכפילה את כוחה וקיבלה כ-12 אחוזים.

"עבורנו זהו סוף העולם", אמר סגנו של היידר במפלגת הברית למען עתיד אוסטריה, סטפן פטצנר, כששמע על מותו. נשיא אוסטריה היינץ' פישר אמר כי מותו הוא "טרגדיה אנושית" והקנצלר אלפרד גוסנבאואר תיאר את היידר כמי ש"עיצב את מפת הפוליטיקה האוסטרית במשך עשורים". היינץ' כריסטיאן סטראשה, שהחליף את היידר בהנהגת מפלגת החירות אמר כי "עם מותו, אוסטריה איבדה דמות פוליטית גדולה".

הורים נאצים

היידר החל את פעילותו הפוליטית כבר בצעירותו. הוא הפך לפוליטיקאי מן המניין בשנת 1977 כחבר המפלגה הימנית "חופש". רתיעה בינלאומית ניכרת אירעה לאחר שהמפלגה הפכה לחלק מהקואליציה האוסטרית יחד עם מפלגת העם בשנת 2000, והדבר אף גרר גינוי מרחבי העולם ואף סנקציות מן האיחוד האירופי. ההסכם בין המפלגות קרס בשנת 2002 והביא לבחירות מקדימות בהן הפסידה מפלגת "חופש" קולות רבים ולאחריהן לא כנסה שוב לקואליציה.

בעקבות מאבקים פנימיים קשים במפלגה, החליט היידר לפרוש ממפלגת "חופש" ולהקים את "הברית למען עתיד אוסטריה" בשנת 2005. המפלגה הצליחה בקושי לקבל את ארבעת האחוזים הנדרשים כדי להיכנס לפרלמנט בבחירות 2006.

היידר התפרסם בעקבות דעותיו הקיצוניות נגד הגירה, וכן בשל פליטות הפה הידועות שלו. הוא כינה בעבר את מחנות הריכוז מתקופת השואה כ"מחנות ענישה" בעת דיון בפרלמנט, ואף שיבח בפני הממשלה את "מדיניות העבודה הצודקת" של הרייך השלישי. בשנת 2002 נפגש היידר עם נשיא עירק לשעבר סדאם חוסיין וקרא לכך "עניין הומניטרי".

היידר נולד בשנת 1950 בצפון אוסטריה, לאב שהיה חבר בקבוצת החולצות החומות של אדולף היטלר. אמו של היידר שמשה כמדריכה בנוער ההיטלראי.

(פרסום ראשון: 6:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully