וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימותים בעכו: 2 דירות הוצתו, 12 נעצרו

קובי מנדל

11.10.2008 / 7:20

העימותים בין התושבים היהודים והערבים בעיר נמשכו עד השעות הקטנות של הלילה. היום יגיעו למקום כ-700 שוטרים למנוע העימותים

העימותים האלימים בין התושבים הערבים והיהודים בעיר עכו התחדשו אמש (שישי) ונמשכו עד השעות הקטנות של הלילה. במהלך העימותים הוצתו שתי דירות של תושבים ערבים ברחובות גולומב ובורכוב. הדירות פונו מבעוד מועד בידי המשטרה, ועל כן איש לא נפגע מהשריפה. המשטרה עצרה במהלך הלילה 12 בני אדם בחשד ליידוי אבנים בשכונה המזרחית. ארבעה מן העצורים, בהם שני נערים, שוחררו בתנאים מגבילים והיתר נותרו במעצר. הערב תבקש המשטרה להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בעכו.

מוקדם יותר אתמול נפצעו שלושה בני אדם בשכונה המזרחית מיידוי אבנים. המשטרה נאלצה לפנות מביתה משפחה ערבית בשל חשש לשלומה, לאחר שמתפרעים יידו אבנים לעבר ביתה. השוטרים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות כדי להרחיק את זורקי האבנים.

גם במהלך יום השישי נרשמו עימותים בעיר, באיזור בית העם שברחוב בן שושן בעיר. מספר רב של אנשים הגיעו למקום כשהם נושאים את דגלי ישראל ויידו אבנים לעבר בתים של תושבים ערבים. המשטרה השתמשה באמצעים לפיזור הפגנות והשתלטה על המתפרעים.

בתוך כך, יושבת ראש קדימה ציפי לבני סיירה אתמול בעיר. לבני אמרה כי "יום הכיפורים עוסק בצביון שלנו במדינת ישראל, ואת זה צריך לכבד כל אדם. מצב שבו אנשים לוקחים את הדין לידיהם, פוגעים בנפש וברכוש, זהו מצב שלא יתקבל. ישראל לא תהיה מדינה שבה אנשים מתנהלים כראות עיניהם". לדבריה, "המבחן הוא לאן לוקחים את זה מכאן, להבין כמה קרובים היינו לפיצוץ גדול יותר ולעצור בנקודה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully