וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות חדות

ניר צליק

10.10.2008 / 15:39

בהמשך לשוקי אסיה ואירופה גם בארה"ב המסכים נצבעים באדום. דאו ג'ונס יורד ב-5.5% ל-8,105 נקודות. נאסד"ק יורד ב-4.5%

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים על רקע המשך המשבר הפיננסי והירידות ברחבי העולם. דאו ג'ונס יורד ב-5.5% ל-8,105 נקודות, נאסד"ק יורד ב-4.5% ל-1,571 נקודות ו-S&P 500 משיל 4.9% ל-865 נקודות

קריסה גלובלית נרשמת בשוקי ההון בעולם. בורסות אירופה צונחות, לאחר ששוקי אסיה נסגרו במפולת קשה. בורסת לונדון מאבדת 7%, פרנקפורט צונחת ב-9% ובורסת פאריס נופלת ב-8.3%. ברוסיה לא נפתח המסחר, לנוכח הירידות הקשות בבורסות בעולם. את הנפילות החדות בבורסות אירופה מובילות מניות מגזר הפיננסים. ירידות חדות נרשמות גם בשוק הסחורות, למעט הזהב. מרבית המטבעות נחלשים מול הדולר, למעט הין. באסיה נסגרה טוקיו בנפילה נפלה ב-9.6%; הונג קונג נפלה ב-8.4%; הודו ב-7.4%; אוסטרליה נפלה ב-8.2%; סיאול ב-4.1%.

בעקבות המשך הקריסה, מתגבש שיתוף פעולה עולמי לבלימת המשבר. ארה"ב ובריטניה צועדות לכיוון תוכנית בעלת קווי דמיון לבלימת הכאוס הפיננסי הסוחף את העולם. זאת, יום לפני תחילתה של פסגה קריטית מנהיגים בוושינגטון, שממנה, מקווה הבית הלבן, תצא תגובה מתואמת יותר לארועים הפיננסיים.

תוכניות החירום של ארה"ב ובריטניה אינן זהות, אולם יש בהן שני מרכיבים משותפים, אומרים בכירים: הזרמת כסף ממשלתי לבנקים בתמורה למניות בעלות, ומתן ערבונות לפרעון הלוואות. שני מרכיבים אלה ישחקו תפקיד מרכזי בשבת, בפגישתו של הנשיא בוש עם שרי האוצר של המדינות העשירות בעולם במסגרת פגישה יוצאת דופן בבית הלבן שנועדה לגבש רעיונות לפתרון המשבר. קודם לכן מתכנסים היום שרי האוצר הבכירים לפסגת שבע המדינות המתועשות - ג'י-7 - בוושינגטון.

בגזרת המקרו, הדו"ח על הפער בין היבוא ליצוא במשק האמריקאי מצביע על פער של 59.1 ביליון דולר בחודש אוגוסט, קרי, היבוא עולה על היצוא. זאת, לעומת פער של 62.2 ביליון דולר בחודש יולי. הירידה בפער נובעת ממחיר הנפט שירד.

ירידה ברווחי ג'נרל אלקטריק

בענף הפיננסים החבוט, ענקית הפיננסים סיטי זנחה את תוכניותיה לרכוש את בנק ואקוביה האמריקאי. בכך ויתרה סיטי על מאבק על ואקוביה עם בנק ולס פארגו. סיטי ויתרה בכך גם על עסקה שיכולה היתה לחזק את חטיבת הבנקאות הקמעונית שלה. עם זאת, סיטי התחייבה להשיג פיצויים בשווי 60 מיליארד דולר מוולס פארגו לאחר שהבנק השני הגיש הצעת רכש מתחרה. לטענת סיטי, הגשת הצעת הרכש המתחרה עבור ואקוביה הביאה לירידת ערך המניה של סיטי.

עוד בענף הפיננסים, סוכנות הדירוג מודי'ס אינווסטורס התריעה כי ייתכן שתוריד את דירוג האג"ח לטווח הארוך של מורגן סטנלי וגולדמן סאקס, עקב העמקת המשבר הכלכלי העולמי. מודי'ס הודיעה כי תבחן מחדש את דירוג ה-A1 של מורגן סטנלי וכי היא צופה ירידה בדירוג ה-Aa3 של גולדמן סאקס. הורדת הדירוג לשני הבנקים תייקר את עלות ההלוואות עבורם.

בענף הקמעוני, ג’נרל אלקטריק, ענקית התעשייה האמריקאית, רשמה ירידה של 12% ברווחיה ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל ב-2007. זאת, בשל ירידה בהכנסות חטיבת הפיננסים של החברה. רווחי ג'נרל אלקטריק הסתכמו ב-4.48 מיליארד דולר, או רווח של 45 סנט למניה, לעומת רווח של 5.11 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2007. הכנסות החברה עלו ל-47.2 מיליארד דולר, לעומת 42.5 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2007.

במניות הישראליות, אומריקס צפויה להוסיף לעורר עניין אחרי שאמש קרסה מניית החברה ב-34.5% לאור עצירת הניסוי בדבק הפיברין לעצירת דימום בניתוחים. הניסוי במוצר הופסק כדי לחקור אירוע של דימום אחרי ניתוח של חולה שהשתתף בניסוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully