וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באו למסוק זיתים ונפגעו מירי צה"ל"

יהושע בריינר

10.10.2008 / 11:01

כמאה פעילי שמאל באו לניעלין לסייע במסיק הזיתים בכפר. צה"ל ירה לעברם גז מדמיע. גורם במג"ב: "המפגינים יידו אבנים בצורה מסוכנת"

כ-100 פעילי שמאל הגיעו הבוקר (שישי) למסיק זיתים בכפר ניעלין מזרחית לרמאללה. לטענת הפעילים, אף שהמסיק תואם עם צה"ל, ירו כוחות צה"ל במקום גז מדמיע לעבר המוסקים. לדבריהם, אחד המוסקים נפצע מפגיעה של מטול רימונים בבטן, וצלם ישראלי נפצע קל מרימון הלם שנזרק לעברו. בנוסף, דיווחו הפעילים על מעצר של שני מוסקים. "לא היתה כל פרובוקציה מצדנו", אמרו המפגינים לוואלה! חדשות. "לא מדובר בהפגנה ולא התגודדנו בשום צורה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי פעילי השמאל מקיימים הפגנה אלימה, ומיידים אבנים לעבר כוחות צה"ל ומג"ב. צה"ל משתמש בירי גז מדמיע כדי לפזר את ההפגנה, ועצר שלושה מהמפגינים. גורם במג"ב אמר כי "מדובר בהפרה של שטח צבאי סגור, וכי העצורים יידו אבנים בצורה מסוכנת אל עבר לוחמי מג"ב וחיילי צה"ל במקום".

בדובר צה"ל הסבירו, כי הפעילים אכן הגיעו למסיק זיתים, אבל בתוך מספר דקות החלו הפלסטינים והישראלים ליידות אבנים לעבר כוחות מג"ב במקום. בנוסף הדגישו כי ניעלין, הוא אזור שהמסיק בו אינו דורש כל אישור או תיאום עם כוחות הביטחון הישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully