וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אסיה: צניחה גם בבורסות אירופה

דנה מאור

10.10.2008 / 12:39

בורסות העולם רושמות ירידות חדות. בורסות פריז ופרנקפורט צנחו בכ-9%, לונדות מאבדת 7.7% ברוסיה לא נפתח המסחר

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

קריסה גלובלית נרשמת בשוקי ההון בעולם. בורסות אירופה צונחות, לאחר ששוקי אסיה נסגרו במפולת קשה. בורסת לונדון מאבדת 7.7%, בורסת פרנקפורט צונחת ב-9.2%. בורסת פריז יורדת ב-9%. ברוסיה לא נפתח המסחר, לנוכח הירידות הקשות בבורסות בעולם.את הנפילות החדות בבורסות אירופה מובילות מניות מגזר הפיננסים. ירידות חדות נרשמות גם בשוק הסחורות, למעט הזהב. מרבית המטבעות נחלשים מול הדולר, למעט הין.

באסיה נסגרה טוקיו בנפילה של 9.6%; הונג קונג נפלה ב-8.4%; הודו ב-7.4%; אוסטרליה נפלה ב-8.2%; סיאול ב-4.1%.

במסחר במט"ח נרשמת נפילה של 1.2% בשער הליש"ט מול הדולר ל-1.6887 דולר. היורו מתאושש ונסחר ללא שינוי ב-1.3602 דולר. הין מתחזק ב-0.6% ל-99.165 ין לדולר.

מחיר המפט יורד, הזהב מזנק

בבורסת הסחורות קורס הנפט ב-4.7% ל-82.52 דולר לחבית; החוזים על הנחושת נופלים ב-8.9% ל-2.193 דולר לאונקיה. הזהב, מקלט בטוח בעת סערה, מזנק ב-4.9% ל-929.6 דולר לאונקיה.

מניות מגזר הפיננסים מובילות את הירידות באירופה , בעקבות החששות שהמשבר הפיננסי המידרדר יוביל לקריסתן של חברות נוספות, ובסופו של דבר גם למיתון עולמי. למעלה מ-4 טריליון דולר נמחקו משוקי המניות ברחבי העולם השבוע, אפילו לאחר הורדות הריביות המתואמות. מדד מניות הבנקים האירופיים של בלומברג (סימול BEBANKS:IND) הכולל את 500 חברות הפיננסים הגדולות באירופה, נופל ב-6.6%.

המסחר בשני המדדים העיקריים בבורסות רוסיה לא נפתח היום, בעקבות הירידות החדות שנרשמו בבורסות אסיה ואירופה. הרשות הרגולטורית ברוסיה לא דיווחה מתי ייפתח המסחר במדדי Micex ו-. RTS. מדדים אלה זינקו אתמול ב-14% ו-12% בהתאמה.

ארה"ב ובריטניה צועדות לכיוון תוכנית בעלת קווי דמיון לבלימת הכאוס הפיננסי הסוחף את העולם. תוכניות החירום של ארה"ב ובריטניה אינן זהות, אולם יש בהן שני מרכיבים משותפים, אומרים בכירים: הזרמת כסף ממשלתי לבנקים בתמורה למניות בעלות, ומתן ערבונות לפרעון הלוואות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully