וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך יודעים אם כלבים חירשים, ומה גורם לחתולים להקיא?

ד"ר איל נחמיאס

11.10.2008 / 8:11

איך יודעים אם כלבים חירשים, ומה גורם לחתולים להקיא? ד"ר איל נחמיאס, הווטרינר שלנו מטעם פורינה, עונה לשאלות שלכם

בביתי שני חתולים, אחת בת 13. לאחרונה החלה להקיא לאחר אכילה מהמזון היבש. החלפתי לה את המזון לכזה שמתאים לחתולים בוגרים והתופעה לא חלפה. אציין כי יש קושי רב מאוד להביאה לווטרינר, כל הטיפולים בעבר נעשו תחת הרדמה.

לפי התיאור אני מניח כי החתולה סובלת מאד מכדורי שיער, ויתכן מאד והתופעה קשורה לשיער רב המצטבר בקיבה וגורם לכך. יש מזון מיוחד לחתולים הסובלים מכדורי שיער וניתן גם להוסיף משחה לקסטיבית. אם התופעה עדיין לא נפתרת אני חושש כי בכל זאת יש לקחת אותה לווטרינר לבדיקה. הקאות הנמשכות זמן רב יכולות להעיד גם על בעיית כליות, מחלת כבד, כיב בקיבה ועוד. אלו בהחלט יכולים להופיע בגיל מבוגר ולכן חשוב לא למשוך את זה זמן רב מדי. הייתי מנסה שבוע ובמידה ואין שיפור או במיוחד אם החתולה אפטית, חסרת תיאבון ונראית ירודה לקחת אותה מיד לווטרינר.

יש לנו כלבת רועה גרמני בת 11 וחצי. בחודשים האחרונים הבחנו כי השמיעה שלה מתדרדרת וכעת אנו חוששים כי היא כבר חירשת לחלוטין. ברשותינו עוד כלבה כך שיש לנו אינדיקציה להבחין כאשר הראשונה אינה שומעת. כמו כן, ניתן להבחין בשינוי קיצוני במצב רוחה. היא עצובה ומפוחדת

יתכן מאד וכלבתכם סובלת מבעיה הנפוצה בגיל מבוגר ונקראת COGNITIVE DYSFUNCTION DYSORDER. המחלה המקבילה של אלצהיימר בכלבים. הסיבה עלולה להיות שנויים כימיים במבנה תאי המוח. יש לכך טיפול ברמה תרופתית אך גם תזונה מונעת כמו שילוב של חומצות שומן חיוניות ממקור שמן דגים , אנטיאוקסידנטים ועוד. ניתן לקרוא על הטיפול בכלב המבוגר בקישור כאן למטה.

לפעמים הפחד נובע מירידה משמעותית דווקא בראיה, כלב שראייתו נחלשת עלול להיות מפוחד וחסר ביטחון. לקטרקט יש פיתרון מיידי ומהיר על ידי ניתוח.

יש לי בולדוג צרפתי בן שנה וחצי. הבעיה היא שמהחודש הראשון יש לו בעיות בעור חלק מגופו קירח. אף וטרינר לא הצליח לטפל בבעיה האם זה יישאר כך תמיד? ממה זה נובע?

בולדוג צרפתי שייך לקבוצה של גזעים הנוטים מאד לסבול מבעיות עור. לרוב מדובר באטופיה אך לעיתים יש בעיות אחרות שונות כמו דמודקס (סוג של טפיל עור), פטרת מפושטת ועוד. אבחון חייב להיות מאד מסודר ולרוב כולל נטילת תרביות, מגרדי עור, בחינה של זקיקי השיער ולעיתים בדיקת דם כי גם מחלות הורמונליות באות בחשבון.

ניתן לשקול לפנות לווטרינר מומחה לבעיות עור – בארץ יש שלושה לפחות: ד"ר גילה צור מביה"ח הוטרינרי בבית דגן, ד"ר ליאורה וולדמן מחיפה, ד"ר אילן סקורינסקי באיזור נווה מונוסון (ליד אור יהודה – סביון).

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לכלב המתוק שלי (מעורב בן 11) יש קרע ברצועות בשתי הרגליים האחוריות וזה גורם לו לצלוע. ברצוני לדעת מהן דרכי הטיפול וההקלה הן הקונבנציונליות והן האלטרנטיביות.

אני לא בטוח שאני יודע לאיזה חלק בדיוק את/ה מתכוונ/ת, אולי ברצועות הצולבות של הברך. אם מדובר בקרע מלא אז הפיתרון הוא ניתוח – יש שתי דרכים עיקריות בניתוח אחת קלה יותר והיא יצירת רצועה חליפית משתל מיוחד עשוי מחוט ניילון עבה במיוחד עם סגר נירוסטה והשניה תיקון על ידי שנוי זוית העצם באיזור הברך שיטה הקרויה TPLO – יקרה בהרבה אך נחשבת איכותית.

מבחינה קונסרבטיבית ניתן לשקול במקרים מסוימים של קרע חלקי שימוש בתרופות בשילוב תוספי מזון המיועדים לתמוך במניעת הדלקת ושיכוכה. יש גם אפשרות של טיפול במים על ידי הידרותרפיה – שני מרכזים בארץ : ד"ר ליסי שרון באיזור עין דור (ליד התבור), ועדי ליסק פיזיותרפיסט באזור כפר אחים (ליד קסטינה) – הוא עושה איסוף מהבית למקרה שצריך.

  • עוד באותו נושא:
  • חיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully