וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס מעכב את הפיוס עם פתח"

9.10.2008 / 17:19

בכיר פתח אומר, כי בשיחות שמתקיימות בין הצדדים במצרים, מנסה חמאס "להרוויח זמן" ולאלץ גורמים ערביים לכפות פתרון על הארגונים

"חמאס מעכב בכוונה את שיחות הפיוס עם פתח". כך אמר היום (חמישי) בכיר בפתח, עזאם אל אחמד בשיחות בין הצדדים המתקיימות בתיווך המצרים בקהיר. "הצהרות חמאס בקהיר מראות כי הארגון מנסה להרוויח זמן", אמר אל אחמד. לדבריו, "חמאס עדיין משלה את עצמו כי יצליח לכפות על תושבי רצועת עזה את רצונו ולהפוך את הרצועה ליישות עצמאית תחת שליטתו".

מצרים תאפשר לחמאס ופתח לגבש הסכם פיוס ביניהם עד 15 בנובמבר ואם לא, ייאלצו גורמים ערבים להתערב ולכפות פתרון על הצדדים. כך דיווח אתמול העיתון הלבנוני "א-ספיר". לפי הדיווח, אם הצדדים לא יגבשו פתרון, הליגה הערבית תכפה על הצדדים להאריך את כהונתו של אבו מאזן בשישה חודשים נוספים ובמהלכם הוא ימנה ממשלת מעבר עד להקמה ממשלה חדשה.

על פי הדיווח בעיתון, ממשלת המעבר שתוקם תורכב מאישים ללא השתייכות פוליטית, שיהיו מקובלים על הזירה הפלסטינית, הערבית והבינלאומית. במקביל, צפויה הליגה הערבית להציב כוח ביטחוני שימנע עימותים פנימיים. העיתון מציין כי הפתרון המוצע יזכה לתמיכה של מצרים, סעודיה, ירדן ואולי אף סוריה.

מקורות העיתון מסרו כי בליגה הערבית לא סבורים כי חמאס ופתח יצליחו לגבש ביניהם הסכם לאור הפערים הגדולים ביניהם, מה שייאלץ אותה להטיל סוג של "חסות זמנית" שייאלץ את הצדדים לקבל "פתרון ערבי צודק". לדברי המקורות, קיימת אפשרות רצינית שיוטלו סנקציות על הצדדים כגון בידוד ערבי או אף התערבות "נגד מי מהגורמים שיפגע בעמדה הערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully