וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט עברה לירידות

נמרוד הלפרן

9.10.2008 / 17:31

הורדת הריבית והנתונים החיובים לגבי מספר דורשי העבודה לא עוזרים: S&P 500 נחלש ב-1.8%, מורגן סטנלי צונחת ב-23%ומריל לינץ' נחלשת ב-15%

הורדת הריבית העולמית, יחד הירידה במספר דורשי העבודה החדשים בארה"ב, ותוצאות טובות מהצפוי של ענקית המחשוב IBM - לא הצליחו לעצור את המגמה השלילית, ולאחר פתיחה חיובית שוקי וול סטריט עברו לירידות שערים. את הירידות מובילות מניות הפיננסים ובראשן מורגן סטנלי ומריל לינץ' שצונחות ב-23% ו-15% בהתאמה.

נאסד"ק יורד ב-0.8% לרמה של 1,726 נקודות, דאו ג'ונס מאבד 1.6% לרמה של 9,117 נקודות ומדד S&P 500 נחלש ב-1.8% לרמה של 967 נקודות. בשוק הסולידי נרשמות ירידות במחירי אגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עולה ב-0.47% לרמה של 3.762%.

בהתאם לציפיות ירד מספר דורשי העבודה הראשונים לשבוע שהחל ב-4 לאוקטובר. מספר תביעות האבטלה הראשונות השבועי בארה"ב ירד ב-20 אלף ל-478 אלף. עם זאת נתוך הגבוה מ-400 מצביע על חולשה בשוק העבודה האמריקאי. על רקע האופטימיות המסויגת בשווקים העולמיים חוזר הנפט לרדת מתחת לרף 90 הדולרים ונחלש ב-20 סנט לחבית למחיר של 88.75 דולר לחבית.

המערכת הבנקאית של ארה"ב, דורגה במקום ה-40, מקום אחד אחרי גרמניה (39) ואחרי מדינות קטנות דוגמת נמיביה (17), ברבדוס ואסטוניה. כך עולה מסקר של הפורום הכלכלי העולמי. על פי הסקר, המערכת הבנקאית של קנדה היא היציבה בעולם, ואחריה נמצאות מערכות הבנקים של שוודיה, לוקסמבורג, אוסטרליה ודנמרק. המגזר הבנקאי של בריטניה, אשר דורג בעבר בחמישייה הפותחת, נפל למקום ה-44, אחרי מדינות כמו אל סלבדור ופרו, לאחר שממשלת בריטניה הודיעה השבוע על הלאמה חלקית של המגזר הבנקאי על ידי רכישת מניות בנקים בהיקף של 87 מיליארד דולר.

מארק פייבר, המשקיע שחזה את המפולת בשוק המניות בשנת 1987, יצא היום כנגד הורדת הריבית. פייבר העריך כי הורדת הריבית שביצעו בנקים מרכזיים בעולם אתמול לא צפויה לבלום את הנפילות בשוקי המניות הגלובליים. לדבריו, ריביות נמוכות באופן מלאכותי אשר עודדו את הצרכנים והבנקים ליטול על עצמם יותר חובות, היו הגורם העיקרי למשבר האשראי שגרם להתמוטטות בנקי ההשקעות בר סטרנס וליהמן ברדרס.להערכתו, "הורדת הריבית לא צפויה לעזור בהרבה. היא עשויה לרכך במעט את הירידות, אך תחמיר את המצב. לו בנקים מרכזיים בעולם היו משאירים את הריבית ברמה שמעודדת חיסכון, לא היינו נדרשים להתמודד עם הבעיות האלה היום", אמר פייבר.

הפדרל ריזרב ילווה 37.8 מיליארד דולר ל-AIG

אמש, לאחר סיום המסחר, הודיע הפדרל ריזרב כי ילווה עוד 37.8 מיליארד דולר לחברת הביטוח AIG. בכך יסתכמו הלוואות הפדרל ריזרב ל-AIG עד כה ב-122.8 מיליארד דולר. במהלך השבוע האחרון השתמשה AIG ב-60 מיליארד דולר מההלוואה הראשונה שניתנה לה על ידי הפדרל ריזרב. לפני כשלושה שבועות רכשה ממשלת ארה"ב את ענקית הביטוח בצעד השקול להלאמה. זאת במטרה למנוע את קריסתה. הבנק הפדרלי הסכים להלוות 85 מיליארד דולר לחברת הביטוח ובתמורה תקבל הממשלה 79.9% ממניות החברה.

מחר, ב-10 לאוקטובר, יגיע מועד ההתחשבנות של אגרות החוב של ליהמן ברדרס, הבנק שפשט את הרגל לפני שלושה שבועות. המשמעות היא השוק צריך לסלוק ולשלם לבעלי הביטוח נגד פשיטת רגיל סכום של בין 350 ל-400 מיליארד דולר. להערכתו של נוריאל רוביני, אחד הכלכלנים הבודדים שחזה את המשבר הפיננסי ואת המפולת "מדובר במבחן הבא של השוק הפיננסי בארה"ב".

יבמ (IBM), חברת שירותי המחשוב הגדולה בעולם, פירסמה את דו"חותיה הרבעוניים, אמש לאחר סגירת המסחר בוול סטריט. החברה דיווחה על רווח רבעוני שעלה על תחזיות האנליסטים. יבמ שבה ואישרה החברה את התחזית לשנה כולה. יבמ רשמה ברבעון השלישי של השנה רווח נקי של 2.8 מיליארד דולר, גידול של 20% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2007. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 2.05 דולר למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 2.01 דולר למניה. בשורה העליונה רשמה החברה צמיחה של 5% במכירות לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ל-25.3 מיליארד דולר.

יבמ, אשר היתה אמורה במקור לפרסם את דו"חותיה הרבעוניים ביום חמישי הבא, מסרה כי המגוון הרחב של מוצריה והשקעות בשווקים מתעוררים תרמו לתוצאות הכספיות. החברה הותירה ללא שינוי את תחזית הרווח לשנה כולה. כמו כן החברה צופה כי רווחיה השנתיים יסתכמו לכל הפחות ב-8.75 דולר למניה - גידול של 22% לעומת השנה הקודמת. בעקבות פרסום הדו"חות מוסיפה מניית החברה 2.5%.

ענקית האלומיניום אלקואה, מוסיפה 4.3% לערכה לאחר שאמש צנחה ב-12% אחרי שדיווחה על ירידה חדה מהצפוי של 52% בתחזיותיה להמשך השנה. במקביל הודיעה החברה, כי היא עוצרת את תוכניתה לבצע רכישה חוזרת של מניותיה, ללא הגבלת זמן.

עם המניות הישראליות שבולטות במהלך המסחר ניתן למנות את יצרנית מערכות הצילום והאבטחה ורינט שנחלשת ב-5%. מלנוקס (סימול MLNX), המפתחת מערכות לתקשורת מחשבים מוסיפה 1.3%. פאנדטק (סימול FNDT), המפתחת מערכות למסחר בין בנקאי נופלת ב-7.2%. סרגון (סימול CRNT), יצרנית ציוד התקשורת הסלולרי מטפסת ב-3.2%. וולטייר (סימול VOLT) יצרנית מערכות המיתוג צונחת ב-11.6%. קומטאץ' (סימול CTCH) ספקית הפתרונות למניעת דואר זבל מזנקת ב-6.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully