וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הורדת הריבית: וול סטריט ננעלה בירידות

שמואל שוסטר

8.10.2008 / 22:21

הפחתת הריבית בארה"ב וברחבי העולם לא עזרה: מדד דאו ג'ונס ירד ב-2% ונאסד"ק איבד 0.8%. שר האוצר האמריקאי: "הטלטלה לא תסתיים בקרוב"

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים. במהלך כלל עולמי, מתואם ומפתיע הורידו היום הבנקים המרכזיים של ארה"ב ומדינות רבות באירופה ובאסיה את הריבית בכ-0.5%. בעקבות ההודעה על הורדת הריבית התנהל מסחר תנודתי בוול סטריט שנע בין עליות שערים של כ-2% לירידות בשיעור דומה.

נאסד"ק ירד ב-0.8% לרמה של 1,740 נקודות, דאו ג’ונס איבד 2% לרמה של 9,258 נקודות ומדד S&P500 נחלש ב-1.1% לרמה של 984 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי אגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.215% לרמה של 3.713%.

הבנק המרכזיים של ארה"ב, אירופה ובריטניה הודיעו היום על מהלך חירום משולב וחסר תקדים של הורדת ריבית, בניסיון לבלום את המשבר הפיננסי והמפולת בשוקי המניות בעולם. הבנק הפדרלי בארה"ב הוריד את הריבית ב-0.5% לרמה של 1.5%; הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הוריד את הריבית בשיעור דומה ל-3.75%; בנק אוף אינגלנד הוריד אף הוא את הריבית בחצי אחוז לרמה של 4.5%. הבנקים המרכזיים של קנדה, שוודיה ושווייץ אף הם הורידו את הריבית בשיעור דומה.

החשש הכבד ממיתון מתמשך בארה"ב, יחד עם העלייה במחיר הנפט, ששב ועלה אמש מעל לרמה של 90 דולר לחבית, דחפו את מניות חברות התעופה בארה"ב לירידות שערים חדות עם סיום המסחר אמש. מדד חברות התעופה של בורסת אמקס, המרכז את מניותיהן של 14 חברות התעופה המובילות בארה"ב צנח היום ב-4%. זאת בהמשך לצניחה של 15.6% אמש.

גוגל, ענקית האינטרנט איבדה 2.3% בהמשך לנפילה של 7% שרשמה מניית החברה אמש. שווי השוק של גוגל נחתך ביותר ממחצית מאז נובמבר, ומחיר מנייתה נפל לרמתו הנמוכה ביותר מאז חודש מארס 2006. מניית גוגל נסגרה אמש בוול סטריט בירידה של קרוב ל-7% למחיר של כ-346 דולר. מניית גוגל, שנסקה למחיר שיא של 747.24 דולר בחודש נובמבר, נפלה מאז ב-54%. שווי השוק של החברה, שנסק בשנה שעברה ל-232 מיליארד דולר, נחתך מאז ב-123 מיליארד דולר.

מסחר תנודתי

ענקית האלומיניום אלקואה, הראשונה באופן מסורתי לפתוח את עונת הדו"חות בוול סטריט, דיווחה אמש על ירידה חדה מהצפוי של 52% בתחזיותיה להמשך השנה. במקביל הודיעה החברה, כי היא עוצרת את תוכניתה לבצע רכישה חוזרת של מניותיה, ללא הגבלת זמן. בתגובה לדו"חות צנחה מניית החברה ב-12%.

יו"ר ענקית הביטוח האיטלקית ג'נרלי (סימול GASI.MI), אנטואן ברנהיים, בעלת השליטה בחברת הביטוח הישראלית מגדל, העריך אמש כי החברה האיטלקית עשויה לרכוש כמה מנכסי חברת הביטוח האמריקאית המולאמת AIG. "אם יועמדו למכירה נכסים, אנחנו בהחלט נשקול את העניין, כפי שאנו עושים תמיד", אמר ברנהיים.

בשעות הקשות ביותר של משבר הנזילות הודיעה היום אורמת טכנולוגיות, שבשליטת אורמת תעשיות - חברת האנרגיה הירוקה של משפחת ברוניצקי, כי הבטיחה קו אשראי נוסף בהיקף של 100 מיליון דולר ממוסד בנקאי. החברה הוסיפה, כי סך כל קווי האשראי הבלתי מנוצלים מסתכמים כיום בסכום של 260 מיליון דולר. בתגובה הוסיפה מנייתה החברה 6.2%.

פאנדטק נעלה ללא שינוי. זאת לאחר שרשמה ירידות של כ-10% במהלך המסחר על רקע רכישת סינרג'י פיננשל סיסטמס הבריטית, בתמורה ל-2.5 מיליון פאונד במזומן. הרכישה תתבצע באמצעות החטיבה השוויצרית של יצרנית התוכנות למוסדות פיננסים - BBP. בנוסף, תשלם החברה סכום של עד 1.1 מיליון פאונד במהלך שלוש השנים הקרובות, בהתאם לביצועי החברה.

עם המניות הישראליות שבלטו במהלך המסחר ניתן למנות את קומברס (סימול CMVT) ספקית שירותי הערך המוסף לחברות סלולר שקפצה ב-7.3%, ורינט (סימול VRNT) המתמחה במערכות צילום ואבטחה צנחה ב-11.6%, גילת לווינים (סימול GILT) ירדה ב-6.6%, אלדין (סימול ALDN), המפתחת מערכות להגנת מחשבים התכווצה ב-8.2%, טאואר (סימול TSEM) יצרנית השבבים ממגדל העמק נסוגה ב-12.5% ואילו מתכננת השבבים מטאלינק (סימול MTLK) נפלה ב-10%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully