וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפולת באסיה: טוקיו צנחה ב-9.4%

דפנה מאור

8.10.2008 / 9:08

בורסת הודו נופלת ב-7.4%, בורסות דרום קוריאה והונג קונג נופלות ביותר מ-5%. מדד בורסת אוסטרליה צונח ב-5%, למרות הורדת ריבית של 1% של הבנק המרכזי אתמול

מפולת קשה נרשמה בבורסות אסיה, ובורסת טוקיו רשמה את הנפילה היומית החדה ביותר מאז המשבר של 1987, לנוכח המשבר הפיננסי העולמי המתרחב. תחזיות למיתון גלובלי הפילו את טוקיו ב-9.4% - הנפילה החדה ביותר מאז ה-20 באוקטובר 1987, אז צנחה הבורסה ב-14.9%.

בורסת הודו צונחת ב-7.4%; בורסות דרום קוריאה והונג קונג נופלות ביותר מ-5%. מדד האנג סנג בהונג קונג נפל מתחת ל-16 אלף נקודות לראשונה זה שנתיים. המסחר באינדונזיה הופסק לאחר שמדד בורסת ג'קארטה צנח ב-10%. מדד בורסת אוסטרליה צונח ב-5%, למרות הורדת ריבית של 1% של הבנק המרכזי אתמול - הורדת הריבית החדה ביותר זה 16 שנים. שנחאי יורדת בקרוב ל-4%.

מדד המניות MSCI לאזור אסיה פסיפיק נפל ב-5.7% לשפל של שלוש שנים וחצי, והשלים בכך נפילה של 40% מתחילת השנה.

"ההרעה בתחזית הכלכלית והעמקת המשבר הפיננסי הביאו את הפחד לשיאים חדשים", אמר מנהל הקרן הראשי של איצ'יושי אינווסטמנט, מיצושיגה אקינו. "המשקיעים רוצים להיפטר מהמניות לאור הירידה בנכונותם ליטול סיכונים, ואיש אינו רוצה לקנות מניות גם אם הן זולות", הוסיף.

אמש נפלו מדד וול סטריט ב-5% ויותר, לנוכח תחזיות גורפות למיתון בארה"ב. מצבם המעורער של בנקים באירופה תרם לסנטימנט הפסימי. בנוסף, מאמציהם של הבנקים המרכזיים להקל את מחנק האשראי על ידי הזרמת נזילות, העלו חרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully