וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות חדות

יובל מעוז

7.10.2008 / 0:04

דאו ג'ונס נפל ב-5.1% ונאסד"ק איבד 5.8%. יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, נאם בוושינגטון ולא הצליח להפחית את רמת החשש בשווקים

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, נאם אמש (שלישי) בוושינגטון ולא הצליח להפחית את רמת החשש בשווקים, עת רמז על הורדת ריבית קרובה אך גם על המשך העמקת ההאטה בשווקים אל תוך 2009. מדד דאו ג’ונס נפל ב-5.1% ל-9,457 נקודות, נאסד"ק איבד 5.8% ל-1,754.9 נקודות ו-S&P 500 ירד ב-5.7% ל-996.4 נקודות - מתחת לאלף נקודות, הרמה בה היה המדד ב-2003.

בעקבות התגברות הלחצים בשוקי האשראי והירידות שנרשמו בבורסות העולם ביום שני, בוחן הבנק המרכזי של ארה"ב תוכנית רדיקלית חדשה להתניע את מנועי המערכת הפיננסית - תוכנית לרכישת אג"ח קונצרניות של בנקים, חברות ורשויות מקומיות. במסגרת הצעה שנידונה בשיתוף עם משרד האוצר האמריקאי, ייתכן כי הבנק המרכזי ירכוש כמויות גדולות של אג"ח קונצרני לטווח קצר. באג"ח אלו תלויות החברות לשם מימון הפעילויות היומיומיות שלהן, כך מסרו גורמים המקורבים לדיונים. אילו תצא תוכנית זו לפועל, הבנק המרכזי יהפוך כמעט לבנק הלוואות מסחריות.

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר היום כי ההרעה בתחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב מחייבת את הבנק הפדרלי לשקול מחדש את מדיניותו המוניטרית. לדבריו, הרעה בתחזית הצמיחה לצד התמתנות בתחזיות האינפלציה, "תחייב את הבנק הפדרלי לשקול האם מדיניותו הנוכחית מתאימה לנסיבות".

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) העריכה היום כי הפסדי המגזר הפיננסי בעולם בעקבות המשבר בשוק המשכנתאות בארה"ב צפויים להיות גבוהים מתחזיותיה הקודמות, ולהסתכם ב-1.4 טריליון דולר. סכום זה הוא שווה ערך לכמעט פי 9 מהתמ"ג של ישראל. תחזית קודמת של הקרן מלפני חמישה חודשים, צפתה הפסדים בסך 945 מיליארד דולר.

ירידה חדה נרשמה בהוצאות הצרכנים בספטמבר על רקע חששות הצרכנים בארה"ב מפני פגיעה בחסכונות ובקרנות הפנסיה, כך מסרה היום חברת מסטרקארד אדווייזורס. ירידה נרשמה בכל קטגוריות הצריכה, החל מביגוד וכלה במוצרי אלקטרוניקה.

מחיר הנפט עלה ב-2% לרמה של 89.6 דולר לחבית, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

בשוק הסולידי, עלה מחירן של איגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ב-0.08% והתשואה עליהן יורדת ל-3.506%.

רווחי בנק אוף אמריקה נפלו ב-68% ברבעון השלישי של השנה ל-1.18 מיליארד דולר לעומת 3.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל, מתחת לתחזיות האנליסטים. מניות בית ההשקעות מריל לינץ’, שנקנה על ידי בנק אוף אמריקה, נסחרו בירידות שערים חדות גם כן. בין מניות פיננסים נוספות שנסחרו בירידות היו גולדמן סאקס ומורגן סטנלי.

מניית יצרנית השבבים האמריקאית AMD, הנאבקת במתחרתה הגדולה אינטל, רשמה את הזינוק היומי החד ביותר מזה שש שנים בוול סטריט, לאחר שהחליטה על הקמת מיזם חדש, אשר יכלול כמה ממפעליה, במסגרת השקעה של קרן ההשקעות הממשלתית של אבו דאבי בחברה בהיקף של עד 8.4 מיליארד דולר. מוקדם יותר, כבר נסקה המניה ב-31% - הזינוק היומי החד ביותר מאז אוקטובר 2002.

עלייה במחירי הנפט

העלייה במחיר הנפט דחפה את מניות חברות התעופה בארה"ב לירידות שערים חדות. מדד חברות התעופה של בורסת אמקס, המרכז את מניותיהן של 14 חברות התעופה המובילות בארה"ב צנח בכ-15%. בין החברות שסובלות מהפגיעה הקשה ביותר ניתן למנות את חברת התעופה הזולה נורת'ווסט (סימול NWA) שפועלת במערב ארה"ב והתרסקה ב-21%, את מניית דלתא איירליינס, את קונטיננטל איירליינס (סימול CAL) שנחלשה ב-17% ואת US איירליינס (סימול LCC) שנפלה ב-20%.

אמדוקס, ספקית מוצרי הבילינג וניהול הלקוחות, חתמה על חוזה עם ספקית שירותי התקשורת הסלולרית MetroPCS. על פי הערכות גורמים בשוק, שווי העסקה עומד על כ-30-20 מיליון דולר. האנליסט שאול אייל מבית ההשקעות אופנהיימר כתב כי "החוזה רחוק מלהיות משמעותי", אך הוסיף כי עסקי אמדוקס נשארים בריאים למרות ההאטה בהוצאות בקרב חברות.

בית ההשקעות RBC הוריד את המלצתו למניית פאנדטק, הפועלת בתחום עיבוד התשלומים ומספקת לבנקים ברחבי העולם פתרונות סליקה מאובטחים בזמן אמת, מ"תשואת שוק" ל"תשואת חסר". כמו כן, הפחית RBC את מחיר היעד מ-15 דולר ל-12 דולר.

בבית ההשקעות ג'פריס הציבו למניית סלקום, הנסחרת בתל אביב ובוול סטריט מחיר יעד של 38 דולר - 31.4% מעל מחיר מניית החברה בשוק, עם המלצת "קנייה". "סלקום מציגה המשך צמיחה בהכנסות, לצד צעדי התייעלות מתמשכים המחזקים את אטרקטיוויות המניה".

אודיוקודס, יצרנית הטכנולוגיות VoIP, אישררה היום את הקווים המנחים לתוצאותיה העסקיות לשנת 2008, והודיעה כי בטוחה הכנסותיה ורווחיה לרבעון השלישי של השנה יעברו את תוצאות הרבעון שני.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully