וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שבטוח שפיקאסו מבוטח

טלי גולדשטין

7.10.2008 / 21:11

פבלו פיקאסו הוא אחד מהאמנים המפורסמים ביותר בעולם וגם אחד הרווחיים. עלות הביטוח של תערוכה חדשה שלו היא בין הגבוהות ביותר

תערוכה של האמן הספרדי פבלו פיקאסו, המתפרשת על שלושה מוזיאונים, היא התערוכה היקרה ביותר לביטוח בהיסטוריה של עולם האמנות הצרפתי, כך אמרו היום (שלישי) אוצרי אמנות. התערוכה, המתוארת כסנסציה האמנותית של העונה, כוללת 210 עבודות של האמן הספרדי וציירים שהיוו לו להשראה. יצירות אלו יוצגו ב"גרנד פאלה". 40 יצירות נוספות יוצגו ב"לובר" ו-50 נוספות ב"מוזה ד'ורסיי". זוהי הפעם הראשונה ששלושת המוזיאונים משתפים פעולה בצורה כזו.

לצד הציורים המפורסמים ביותר של פיקאסו יוצגו מגוון של אמנים, בהם טיציאן, אל גרקו, דלקראוה, סזאן, גויה, רמברנדט, רנואר, מאנה, ולסקאז, אנגרה, דגה וואן גוך. השווי המוערך של כל היצירות בתערוכה נאמד ב-2 מיליארד יורו. הציור היקר ביותר שווה כ-100 מיליון יורו.

התשלום לחברת הביטוח הצרפתית "אקסא ארט" עומד על 790 אלף יורו, סכום המהווה חמישית מהתקציב הכולל לתערוכה כולה, העומד על 4.5 מיליון יורו.

שני שליש מהיצירות בתערוכה של פיקאסו הגיעו ממוזיאונים זרים, אוספים פרטיים או מוזיאונים צרפתיים פרטיים. שאר היצירות הן בבעלות המדינה. היצירות מבוטחות מהרגע שהן מורדות מהקיר עקב שורה של סיבות שונות, כגון התקפת טרור או מלחמה.

זוהי היוזמה המקיפה ביותר אי פעם לאחד יצירות של פיקאסו ואמנים אחרים יחדיו. האוצרים מקווים לפצות על עלות התערוכה העצומה על ידי נוכחות שוברת שיאים של למעלה מ-4,000 מבקרים ליום במהלך ארבעת החודשים של התערוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully