וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: "המשבר יימשך גם ב-2009"

טלי גולדשטין

7.10.2008 / 19:52

נגיד הבנק הפדרלי של ארה”ב רמז כי בכוונתו להודיע על הורדת הריבית. וול סטריט הגיבה בירידות חדות. קרן המטבע: ”הכלכלה העולמית תאט באופן משמעותי”

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

נגיד הבנק הפדרלי בארצות הברית בן ברננקי מסר הערב (שלישי) הצהרה בנוגע למשבר הכלכלי ובה רמז כי על רקע מצבה הגרוע של הכלכלה האמריקאית וההאטה בצמיחה, יש מקום לשקול הורדה בריבית. בפעם האחרונה שהתכנס הבנק הפדרלי על מנת להחליט על גובה הריבית צפו רבים שהבנק המרכזי יוריד את הריבית, העומדת על 2%, בשל המשבר הפיננסי החריף בוול סטריט וצמצום הצריכה הפרטית. עם זאת, הבנק הפתיע והודיע כי הוא מותיר את הריבית ללא שינוי בניסיון להרגיע את הסערה בשווקים הפיננסיים.

לדברי ברננקי, על הבנק הפדרלי לשקול את עמדתו הנייטרלית לגבי המדיניות המוניטרית. "הבנק הפדרלי צריך לשקול האם העמדה הנוכחית שלו היא העמדה המתאימה", אמר ברננקי בהצהרה. הבנק הפדרלי הותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי מאז אפריל מחשש להחרפת האינפלציה. דבריו של ברננקי מרמזים על כך שהוא מאמין שהסערה הפיננסית הפכה לאיום חמור יותר על הצמיחה הכלכלית. ברננקי אמר גם כי ההאטה בצמיחה תמשיך עד לשנה הבאה.

בעקבות דבריו של ברננקי, התחזקו הירידות בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס ירד ב-2.48% והנאסד"ק צנח ביותר מ-2.8%.

התחזית: האטה עולמית

בתוך כך, פרסמה היום קרן המטבע הבינלאומית (IMF ) דו"ח בו נכתב כי הכלכלה העולמית צפויה להאטה משמעותית בשנה הבאה על רקע הירידה בתמ"ג האמריקאי. את הדו"ח הכינה קרן המטבע לקראת פגישת ארגון המדינות המתועשות, ה-G-7, השבוע.

הכלכלה האמריקאית תצמח בשנה הבאה ב-0.1%, לאחר צמיחה של 1.6% השנה, נכתב בדו"ח. בתחזית הכלכלית של ה-IMF מאפריל, העריכו כלכלנים כי הכלכלה האמריקאית תצמח ב-0.5% השנה וב-0.6% בשנה הבאה. "הצמיחה הכלכלית העולמית נכנסת לתקופה של ירידה משמעותית", נאמר בדו"ח המעודכן. "כלכלות מפותחות רבות קרובות למיתון בעוד הצמיחה הכלכלית במדינות המתפתחות מאטה באופן משמעותי".

דו"ח ה-IMF מרמז על כך שלבנק המרכזי של אירופה יש מרווח נשימה להורדת ריבית על מנת להגביל את הנזק שנגרם לכלכלת האיחוד מהמשבר הכלכלי. עוד נכתב כי הצמיחה תאט במיוחד בקרב כלכלות מדינות ה-G-7 – ארה"ב, יפן, גרמניה, צרפת, בריטניה, קנדה ואיטליה. הצמיחה העולמית תאט ל-3% ב-2009 לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 3.7%. השנה צפויה הכלכלה העולמית להתרחב ב-3.9%.

כלכלת גרמניה תרשום צמיחה של 0% בשנה הבאה לעומת תחזית קודמת של 1%. כלכלת צרפת תתרחב ב-0.2% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 1.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully