וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה משותף לאיידס ואנרגיה גרעינית? נובל

7.10.2008 / 19:36

המדענית הצרפתייה בר-סינוסי זכתה בפרס נובל על גילוי הנגיף שגורם לאיידס. שני מדענים יפנים זכו בפרס על חקר אנרגיה גרעינית

(צילום: רויטרס. עריכה: ארנון מעוז)

"לא ציפיתי לזה במהלך ביקורי בקמבודיה", אמרה היום (שלישי) המדענית הצרפתייה פרנסואה בר-סינוסי, שזכתה בפרס נובל יחד עם עמיתה לוק מונטנייה, על גילוי הנגיף שגורם לאיידס. "אפילו שכחתי שזו תקופת ההכרזה על הזוכים בפרס", ציינה בר-סינוסי. "אני גאה מאוד ואסירת תודה על כך שאני חולקת את הפרס עם פרופסור מונטנייה", אמרה המדענית וציינה כי הדבר גורם לה לחשוב על כל הצוות שתרם לגילוי הנגיף. שני המדענים הצרפתים יחלקו את הפרס עם הרלד זור האוסן מגרמניה שחקר את סרטן צוואר הרחם.

בפרס נובל לפיזיקה זכו שני יפנים ואמריקאי ממוצא יפני. השלושה, מקוטו קוביאשי וטושיהידה מאסקווה מיפן, ויוצ'ירו נאמבו מארצות הברית, זכו בפרס על מחקרם בנושא אנרגיה גרעינית. שוויו של הפרס 10 מיליון קרונות שבדיות (1.4 מיליון דולר).

פרס נובל לרפואה הוא הראשון מבין פרסי נובל שמחולקים בכל שנה. פרסי הנובל למדע, ספרות ושלום, ניתנו לראשונה בשנת 1901, בהתאם לצוואתו של ממציא הדינמיט ואיש העסקים אלפרד נובל. בשנת 1968 נוסף גם פרס נובל לכלכלה. הזוכה בפרס נובל בכימיה יוכרז ביום רביעי. ביום חמישי יוכרז באוסלו הזוכה בפרס נובל לשלום. בין המועמדים לפרס נובל לספרות גם נציג ישראלי – עמוס עוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully