וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה: כך ייעשה לסופר שכותב נגד אובמה

טלי גולדשטין

7.10.2008 / 18:28

הסופר האמריקאי ג'רום קורסי גורש מהמדינה לאחר שכתב ספר המציג את אובמה באור שלילי. רשויות ההגירה בקניה סירבו להגיב

ג'רום קורסי, הסופר האמריקאי של הביוגרפיה The Obama Nation: Leftist Politics and the Cult of Personality על המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ברק אובמה, גורש מקניה. קורסי נעצר היום (שלישי) על ידי המשטרה על כך שלא היה ברשותו אישור עבודה. הוא הוחזק במשרד להגירה בניירובי לפני שהובא לשדה התעופה הבינלאומי ג'ומו קנייתה וגורש מהמדינה.

קורסי היה אמור להשיק את ספרו בקניה. הוא הגיע למדינה בשבוע שעבר לאחר שהוזמן על ידי מיסיונרים נוצרים כדי לדון בהתפשטות האיסלם. מארגני מסיבת ההשקה אמרו כי קורסי לא הפר חוקי הגירה כפי שנטען על ידי הרשויות, וכי הסיבה האמיתית לגירושו היא שהסופר מהווה מקור מבוכה לרשויות קניה. ספרו השנוי במחלוקת של של קורסי כלל את הטענה הכוזבת כי אובמה, שאביו קנייתי ואמו אמריקאית לבנה, גדל כמוסלמי, טענה אותה ניצלו מתנגדי אובמה כדי לטעון שהסנאטור מאילינוי אינו פטריוטי .

"מסמכיו היו בתוקף. דרכונו היה בתוקף. הויזה שלו היתה בסדר", אמר פטר מבאה, יחצנו של קורסי בקניה. "אך הממשלה לא רצתה שישיק את ספרו על אדמת קניה ומשום כך הוא גורש", הוסיף. רשויות ההגירה של קניה סרבו להגיב. אובמה הוא דמות פופולרית בקניה, בה כיהן אבין ככלכלן של הממשלה וכמה מקרובי משפחתו עדיין גרים בה. מסקר אחרון עולה כי 89% מתושבי קניה רוצים לראות את אובמה מנצח בבחירות בארה"ב.

העיתונות האמריקאית האשימה את קורסי, שכתב בעבר ספר המותח ביקורת על המועמד הדמורטי לנשיאות ב-2004 ג'ון קרי, בכך שהוא אנטי-מוסלמי, אנטי-נוצרי, אנטישמי, הומופוב ובכך שהוא מנצל דעות קדומות גזעניות מתוך ניסיון להפחיד את "אמריקה הלבנה".

בספרו על אובמה, כתב קורסי שהמועמד לנשיאות הוא מסוכן ורדיקלי וכי הוא גדל חונך כמוסלמי. טענות אלו עוררו את זעם הקהילה השחורה בארה"ב. אובמה פרסם תגובה בת 40 דפים באתר האינטרנט שלו המגנה את הספר כספר שאינו ראוי לפרסום. הוא חזר והדגיש כי הוא נוצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully