וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוניברסיטאות לסטודנטים: השנה לא תיפתח

נעמה טלמור

7.10.2008 / 17:47

במכתב שנשלח לסטודנטים נכתב, כי שנת הלימודים הקרובה לא תיפתח. ראשי האוניברסיטאות לסטודנטים: הצטרפו למאבק

ועד ראשי האוניברסיטאות הפיץ הערב (שלישי) מכתב לסטודנטים, בו נכתב כי שנת הלימודים האקדמית הקרובה לא תיפתח כסדרה. ראשי האוניברסיטאות דורשים כי האוצר יעביר להשכלה הגבוהה תקציב בסך 500 מיליון שקלים. ראשי האוניברסיטאות פנו אף לציבור הסטודנטים וביקשו מהם להתייצב לצדם במאבק.

"לצערנו, בתנאים שנוצרו במשא ומתן עם האוצר, לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים כסדרה", נכתב בהודעה, "מערכת ההשכלה הגבוהה סובלת בשנים האחרונות מקיצוצים נרחבים שאינם מאפשרים את פעילותה התקינה. לצערנו, בשנים האחרונות נפגעו הלימודים הסדירים ואתם הסטודנטים נפגעתם ברכישת השכלתכם, אך ממשלת ישראל ממשיכה לזנוח את ההשכלה הגבוהה".

עוד נכתב, כי "אנו מבינים את המשמעות הקשה של החלטתנו, אך אנו סבורים שחוסר קבלת ההחלטות הנכונות בידי הממשלה, אינו מותיר לנו כל ברירה. אנו מקווים שהממשלה תמנע פגיעה, בשנה השלישית ברציפות, במערכת ההשכלה הגבוהה".

"על הממשלה להתעשת"

אמש הסתיימה הפגישה בין ראשי האוניברסיטאות לנציגי משרד האוצר ללא תוצאות. הפער בין הצדדדים עומד על מאה מיליון שקל. גורמים במערכת ההשכלה הגבוהה אמרו לוואלה! חדשות כי "האוצר מתנה חלק מהעברת התקציב למערכת בהעלאת שכר הלימוד".

כבר אתמול איים ועד ראשי האוניברסיטאות כי לא יפתח את שנת הלימודים הבאה. ההודעה נמסרה בתום ישיבת חירום שקיימו ראשי האוניברסיטאות לאור המשבר בו נתונה מערכת ההשכלה הגבוהה. פרופ' מנחם מגידור, יושב ראש ועד ראשי האוניברסיטאות, הודיע בתום הישיבה כי "שנת הלימודים לא תיפתח, אם לא תובטח למערכת תוספת משאבים, כפי שנקבע על ידי ועדת שוחט".

ועדת שוחט קבעה שיש להזרים למערכת 2.5 מיליארד שקלים, שיתפרסו על תקופה של חמש שנים. בשנה האחרונה התקיים משא ומתן בין שרת החינוך יולי תמיר והמועצה להשכלה גבוהה מול משרד האוצר על תקציב בהיקף של 1.8 מיליארד שקלים. הפער נוצר עקב העובדה שהסטודנטים הגיעו להסכם עם הממשלה על כך ששכר הלימוד לא יעלה.

בשנה שעברה הוחלט בין ראשי האוניברסיטות לאוצר כי במהלך השנה הקרובה יתקיים תהליך גישור בין הצדדים, אולם עדיין לא הושגה הסכמה על סכום הכסף שיוזרם השנה לאוניברסיטאות. "אני קורא לממשלת ישראל להתעשת ולמנוע את הסבל והנזק שייגרם לציבור הסטודנטים מאי פתיחת שנת הלימודים", אמר פרופ' מגידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully