וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז מכשיל את לבני: מתנגד לממשלה צרה

פנחס וולף

7.10.2008 / 16:52

שר התחבורה קיים מפגש עם תומכיו בקדימה והביע את התנגדותו להקמת "ממשלת שמאל צרה". ח"כ אלקין: "מודאגים מהמהלך"

שר התחבורה שאול מופז קיים היום (שלישי) מפגש עם מספר מתומכיו בכנסת. בתום המפגש הודיעו תומכיו של מופז על כוונתם למנוע בכל דרך מיו"ר מפלגת קדימה הנבחרת ציפי לבני, להרכיב "ממשלת שמאל צרה". אתמול קיים צוות המשא ומתן של מפלגת קדימה שיחות עם ראשי מרצ ודן באפשרות של כניסת מרצ לקואליציה החדשה של לבני.

השיחות עוררו זעם במחנה של מופז, שקיים היום פגישה עם שלושה מתומכיו בכנסת: זאב אלקין, דוד טל ורונית תירוש. בתום המפגש הודיעו כאמור תומכי מופז כי בכוונתם למנוע אפשרות של הקמת ממשלה צרה עם מפלגה דוגמת מרצ. עוד נמסר כי בהתייעצות טלפונית שנערכה עם תומכים נוספים של מופז, ביניהם השרים זאב בוים ורוחמה אברהם וח"כ עתניאל שנלר, הובעה תמיכה מלאה בהתנגדות.

ח"כ זאב אלקין, אמר בסיום המפגש עם מופז: "אני מאוד מודאג מאפשרות של ממשלה צרה. אני בטוח שאפשרות כזו תצטרך לרדת מהפרק בגלל ההתנגדות של מחנה מופז. לדעתי, גם חברי סיעה נוספים התנגדו לצעד שיהפוך את קדימה לבת ערובה של ממשלת שמאל קיצונית".

ח"כ עתניאל שנלר קבע כי אין מגעים לממשלה צרה. "לא תהיה ממשלה צרה עם תמיכה מבחוץ", אמר שנלר לוואלה! חדשות. "זה לא אחראי ולא סביר, ולכן זה לא יהיה". שנלר העריך כי הממשלה שתקום תהיה רחבה לפחות כמו זו הקיימת היום. זאת, "בתנאי שכל אחד מהשותפים ידע שהוא צריך לוותר על חלק מהדרישות החשובות שלו. וגם בתנאי שתהיה אחריות של מנהיגי קדימה לאחדות פנימית בתוך המפלגה".

התנגדות של מרבית חברי מחנה מופז להרכבת ממשלה צרה, תמנע מלבני להקים ממשלה כזו. אם לוקחים בחשבון את מספר חברי הכנסת של קדימה (29) ומצרפים אליהם את חברי הכנסת של העבודה (19), מרצ (5) וגיל (4), ניתן להגיע לתמיכה של 57 חברי כנסת, כאשר ישנה אפשרות לתמיכה מבחוץ של עשרת חברי הכנסת המשתייכים לסיעות הערביות. התנגדות של מספר חברי כנסת בודדים מקדימה במקרה כזה, תכשיל בוודאות אפשרות להרכבת ממשלה צרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully