וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 5 קצינים אמריקאים נחקרו באירן

ניר יהב ועידן דורנר

7.10.2008 / 15:28

סוכנות ידיעות אירנית טוענת כי מטוס שעליו קצינים מצבא ארה"ב חדר בטעות לשטח האווירי של אירן וכי הם נחקרו ושוחררו לאחר יום. בארה"ב מכחישים

סוכנות הידיעות האירנית "פארס" דיווחה היום (שלישי) כי מטוס אמריקאי חדר לשטחה האווירי של אירן שלא במתכוון ואולץ לנחות במדינה האיסלמית בשל כך. הסוכנות לא מסרה מתי בדיוק אירעה התקרית. לפי הדיווח, חמישה קצינים בכירים בצבא ארה"ב תוחקרו בשדה תעופה אירני ושוחררו יום לאחר מכן, לאחר שהיה ברור כי חדירת המטוס לא היתה מכוונת. הטלוויזיה האירנית ציינה טוענת כי מדובר בכלל במטוס אזרחי הונגרי וכי לא היו אמריקאים על הטיסה.

עוד נמסר כי המטוס נכנס לאירן דרך טורקיה. "המטוס התעלם מאזהרות חיל האוויר האירני והוא ניסה להמשיך בטיסתו בגובה נמוך". הסוכנות הוסיפה כי מטוסי קרב אירנים ניסו לעצור את המטוס האמריקאי שנשא חמישה אנשי צבא ושלושה אזרחים ואילצו אותו לנחות בשדה תעופה באירן. השלטונות האירנים מיהרו למקום והחלו לחקור את נוסעיו של המטוס. בסופו של דבר הם שוחררו והותר להם לטוס לאפגניסטן.

עם זאת, הפנטגון מיהר להכחיש את הדיווח וטען כי מבדיקה שערך עולה, כי לא חסר אף מטוס באף טייסת המוצבת באזור. "כל כלי הטיס שלנו באיזור נמצאים במקומם. אין לנו אף דיווח על מטוס שנחת באירן" אמר אחד קצין בכיר בחיל האוויר האמריקאי. בריאן פטריק מהפנטגון הוסיף: "לא שמעתי שום דבר על תקרית שכזו אנחנו בודקים את הדיווחים שוב. זה כל מה שאני יכול לומר כרגע". גורמים בארה"ב העריכו גם הם כי ייתכן שמדובר במטוס נוסעים אזרחי, לפי מספר הקצינים עליהם דווח שנחקרו, אך הם הוסיפו כי לא ידוע להם גם על תקרית כזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully