וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המים סגרה את הברז לחקלאי הצפון

תום גולדהנד

7.10.2008 / 14:30

רשות המים הורתה להפסיק את אספקת המים לחוות ומטעים בצפון. חקלאים: ”זה נזק בלתי הפיך”. רשות המים: ”אין לנו מים לבזבז"

חברת מקורות, בהנחייה של רשות המים, הפסיקה היום (שלישי) את אספקת המים לחקלאים ביישובים מטולה, יסוד המעלה, משמר הירדן, ראש פינה וקיבוצים נוספים בצפון.

לטענת "מקורות", החקלאים חרגו ממכסת המים המותרת. דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים, אמר לוואלה! חדשות כי "מהיום בבוקר בלי שום התראה מצד "מקורות", ולהערכתי בצורה לא חוקית, סגרו את זרם המים. רק במטולה מדובר בעשרת אלפים דונם של מטעים, והם סגרו גם ברזים ביישובים נוספים בגליל העליון. אם המצב הזה יימשך לעוד כמה ימים, מדובר על נזק בלתי הפיך בסדר גודל של 500 מיליון שקלים".

מרשות המים נמסר בתגובה כי "אספקת המים לחקלאות הופסקה ליישובים בהם ניצלו החקלאים את מלוא כמות המים שהוקצתה להם מראש. משק המים מצוי במשבר חריף לאחר ארבע שנות בצורת. לפיכך נדרשו גם החקלאים לשמור בקפידה על כמויות המים שהוקצו לחקלאות, ולתכנן את ההשקיה בהתאם. בשל המחסור האדיר במים, נאמר והודגש מפורשות, שוב ושוב, כי אספקת המים לחקלאות תופסק עם סיום ניצול מלוא כמות המים שהוקצתה מראש. אין מדובר במצב רצוי, ובוודאי שלא במצב נעים, אך אין. פשוט אין לנו מים".

אמיתי הוסיף כי למרות משבר המים, נראה כי רק החקלאים מרגישים אותו. "קרוב למאה חמישים מיליון קוב של מים שפירים מוגדרים כדלף עירוני, מדובר בדליפות קטנות ברחבי העיר של מוסדות ובתים ואף אחד לא עושה כלום כדי לסגור ולהפסיק אותם. החקלאים השקיעו מיליוני שקלים על מנת לייעל ולחסוך בכל הקשור למים, אצלי אם יש דליפה הכי קטנה המערכת סוגרת לי את המים ועד שזה לא מתוקן אני לא יכול לפתוח את המערכת".

"אם כל המגזר העירוני יטפל במים שלו והמדינה תטפל במי הקולחין יהיה מספיק מים גם לחקלאים, אי אפשר ללכת לפיתרון הקל ולבוא לחקלאים ולסגור להם את המים. עוד לא ראיתי מצב שבאים לפקיד ממשלתי ואומרים לו שבגלל שיש משבר פיננסי ,מקצצים לו חצי מהשכר. ולמעשה כעת מקצצים לי את כל המשכורת. שלושה ימים בלי מים זה נזק בלתי הפיך. המהלך הזה לפני יום הכיפורים הוא פשוט חוסר אחריות וחוסר רגישות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully