וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת רופאים ישראלים תצא מחר לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.10.2008 / 14:23

9 רופאים מהארגון "רופאים לזכויות אדם" יגיעו לביקור בן יומיים ברצועה על מנת לבצע ניתוחים, לבדוק חולים ולהכשיר רופאים פלסטינים

משלחת של תשעה רופאים ישראלים מארגון "רופאים לזכויות אדם" תיכנס מחר (רביעי) לעזה כדי לבצע ניתוחים, בדיקות וייעוץ רפואי לחולים ברצועה. המשלחת תשהה בעזה עד ליום שישי בבוקר. מדובר במשלחת הגדולה ביותר של הארגון מאז שישראל הטילה מצור על הרצועה.

המשלחת תכלול רופאים בכירים ובהם כירורג, אורתופדים, אונקולוג, פסיכולוג ועובד סוציאלי. אנשיה יבצעו ניתוחים, הכשרות לרופאים וייעוץ רפואי בבתי החולים "שיפא" בעזה וב"בית החולים האירופי" בחאן יונס. ממשרד הבריאות בעזה נמסר לארגון כי עשרות חולים ממתינים בעזה להגעתה של המשלחת. זהו הביקור השישי והגדול ביותר של משלחת "רופאים לזכויות אדם" מאז תחילת שנת 2008. "רופאים לזכויות אדם" הוא הארגון הישראלי היחיד שמורשה להיכנס לעזה מאז תחילת המצור ביוני 2007.

מנהל המרפאות של רופאים לזכויות אדם, סלאח חאג' יחיא, אמר כי "מהביקורים הקודמים למדנו כי לא ניתן לספק בעזה שירותים רפואיים רבים. נוסף על ציוד אורתופדי רב שנכניס לצורך ביצוע ניתוחים, בכוונתנו לבצע הכשרות רפואיות לרופאים לצורך שיפור היכולת המקצועית שלהם. הסגר על עזה פוגע בתפקוד בתי החולים ומהווה עונש קולקטיבי לאוכלוסיה של כמיליון וחצי תושבים".

הרופאים שייכנסו לעזה הם ערבים-ישראלים, וזאת לאחר שבקשתם של רופאים יהודים חברי הארגון להיכנס לעזה נדחתה מטעמים ביטחוניים. "ההבחנה בין רופאים ערבים לרופאים יהודים בארגון מהווה אפליה פסולה בעינינו", אומר רן ירון, ממחלקת השטחים הכבושים בארגון. "רופאי הארגון ידועים וזוכים להוקרה בכל רחבי השטחים הכבושים והמפגש בינם לבין שותפיהם הפלסטינים חשובה במיוחד בעת המציאות המורכבת הנוכחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully