וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין ממליצה: לא לתת פרס נובל לאויב המשטר

עידן דורנר

7.10.2008 / 12:48

משרד החוץ הסיני הודיע היום כי הוא "מקווה שפרס נובל לשלום יילך לאדם הנכון". לפי השמועות עומד לזכות בו מתנגד משטר סיני

סין הודיעה היום (רביעי) כי היא "מקווה שפרס נובל לשלום יילך לבן אדם הנכון". הזוכה בפרס יוכרז ביום שישי הקרוב. אחד האנשים הנחשבים לבעלי סיכויים טובים לזכייה בפרס השנה הוא הו ג'יה, מתנגד משטר סיני, בן 35, פעיל למען איכות הסביבה ובמאבק במחלת האיידס. לפי סוכנויות ההימורים בבריטניה, כרגע הוא נחשב למועמד המוביל לזכיה. גם ראש ממשלת זימבבואה מורגן צ'נגראי נחשב לבעל סיכויים טובים.

"לדעתי, כשמר נובל הגה את הרעיון לפרס המטרה היתה לקדם שלום עולמי וקדמה אנושית", אמר קין גאנג, דובר משרד החוץ הסיני. הוא הוסיף כי "כמה מהפרסים שהוענקו עד כה נגדו לתפיסתו של נובל. אנו מקןווים שהפעם הפרס יילך לאדם המתאים".

סין כבר הזהירה בעבר כי לא תראה בעין יפה בחירה של דיסידנט סיני, כפי שהציעו בעבר אנשים שונים בנורבגיה. האדם היחיד שזכה בפרס ב-107 השנים האחרונות וקשור איכשהו לסין, הוא דווקא המנהיג הטיבטי הגולה הדלאי לאמה, שלא חביב על הרשויות בסין, בלשון המעטה.

הו ג'יה נמצא אשם ב"חתירה תחת שלטונות המדינה" בחודש אפריל האחרון, לאחר שמתח ביקורת על המפלגה הקומוניסטית השלטת. גזר הדין גרר בעקבותיו ביקורת חריפה מצד ארה"ב ובריטניה. הוא נשלח לכלא לשלוש שנים וחצי, אותן הוא מרצה בבית כלא סמוך לבייג'ינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully