וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות ערב צונחות: מצרים קרסה ב-16.5%

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.10.2008 / 18:10

המשבר הכלכלי העולמי פוגע גם בשווקים במדינות ערב. הבורסה המצרית שברה שיא של 10 שנים. הבורסה הסעודית איבדה 9%

המשבר הכלכלי נותן את אותותיו גם בשווקים ברחבי העולם הערבי: המדד המרכזי בבורסה במצרים קרס (שלישי) בשיעור של 16.5% - הירידה הגדולה ביותר בבורסה המצרית מזה כעשור. המניות של החברות הגדולות התמוטטו גם הן - מנייתו של הבנק המצרי הגדול סי.אי.בי צנחה ב-21 אחוזים. בשנה האחרונה צנחה הבורסה המצרית ב-44%.

גם בשאר הבורסות ברחבי העולם הערבי חלו ירידות שערים חדות. במהלך היום נרשמה ירידה של 9% בבורסה הסעודית. הבורסות באבו דאבי שבאיחוד האמירויות ובכווית רשמו ירידה מתונה יותר. אתמול ירדה הבורסה בכווית בשיעור של 3.45%. שר האוצר הכוויתי, מוסטפא שמאלי, הרגיע את ציבור המשקיעים ואמר כי הכלכלה הכוויתית איתנה וכי "הבורסה הכוויתית ספגה את ההפסדים הנמוכים ביותר מבין מדינות האזור". נגיד הבנק המרכזי בכווית לא התרגש מהנפילות התלולות בעולם ואמר כי המערכת הכלכלית המקומית תצליח להתגבר על המשבר העולמי.

במדינות המפרץ העשירות חשים היטב את הקריסה הכלכלית. הבורסה באבו דאבי רשמה אתמול ירידה תלולה של 6.5% והבורסה בדובאי ירדה ב-6.7%. הבורסה בעומאן נחלשה ב-7.6% ואילו הבורסה בקטאר רשמה ירידה מתונה יחסית – 4.3%. אולם הנפילה המשמעותית ביותר בשווקים חלה בסעודיה, שם קרסה אתמול הבורסה בשיעור של 10%. לפי הדיווחים בעיתונות הסעודית, ספג שוק המניות בממלכה הפסד של כ-144 מיליארד ריאל ובכך חוותה סעודיה את אחד מהימים השחורים בתולדות הכלכלה הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully