וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיים צום יום הכיפורים

נעמה טלמור

9.10.2008 / 18:00

אפשר סוף סוף לאכול. מיליוני יהודים ברחבי הארץ והעולם ציינו את יום כיפור והמשטרה ומד"א נערכו בכוננות גבוהה. סגר הוטל על הגדה

מיליוני יהודים ברחבי הארץ והעולם ציינו היום (חמישי) את יום הכיפורים. בשל התרעות לפיגועים במהלך היום, המשטרה וצוותי מגן דוד אדום נמצאים בכוננות מוגברת. בנוסף, סגר כללי הוטל על שטחי הגדה לתנועת פלסטינים, עד ליום שישי, ולא תותר כניסה ויציאה של פלסטינים למעט מקרים הומניטריים.

ממד"א נמסר, כי אם מרגישים חולשה כללית, כאבים בחזה, הזעה מוגברת או קשיי נשימה כתוצאה מהצום, יש להזעיק במהירות את מד"א.לפי נתוני הארגון, כ-1,500 בני אדם נזקקים לעזרה מדי שנה.

מבחינת מזג האוויר, מהשירות המטאורולוגי בבית דגן נמסר כי במהלך יום כיפורים היה נוח יחסית. בתל אביב, בחיפה ובמישור החוף הטמפרטורות המרביות הם 27 מעלות. בירושלים עד 24 מעלות, ובאילת הטמפרטורות המרביות 34 מעלות.

כוננות גבוהה במד"א

לקראת תחילת הצום תחנות מד"א ברחבי הארץ תגברו בעשרות חובשים ואמבולנסים, בכדי להיערך לקראת תנועת אלפי רוכבי האופניים וכן לציבור הצמים שעלולים לחוש ברע. מנכ"ל מד"א אלי בין, קיים הערכת מצב בשיתוף מנהלי האגפים, לקראת יום הכיפורים והנחה את מנהלי המרחבים לעמוד, החל מהבוקר, ברמת כוננות ב' ולהעלות אותה לרמה ג', שהיא הרמה הגבוהה ביותר, החל מערב יום הכיפורים ועד מוצאי החג.

מדי שנה, מד"א מטפל במהלך יום הכיפורים בכ-200 ילדים הנפגעים מנפילה מאופניים, סקייטבורד, רולר-בליידס וקורקינט, פי 5 מימים אחרים במהלך השנה. "בכדי להימנע מפגיעות, יש להקפיד על חבישת קסדה, מגיני בירכיים ומגיני מרפקים בכל רכיבה על אופניים, סקטבורד, רולר-בליידס וקורקינט", המליצו במד"א ובארגון "בטרם", "כמו כן יש להימנע מרכיבה בלילה. אך אם בכל-זאת רוכבים בלילה, יש להקפיד להדליק פנסים, ללבוש בגד בהיר ולוודא שיש מחזירי אור על האופניים וכן על הבגדים. בכל מקרה של נפילה וחבלה משמעותית, יש להשאיר את הנפגע במנוחה מוחלטת ולהזעיק את מד"א בטלפון החירום 101".

עוד מציינים בארגון "בטרם", כי חוק חבישת קסדה שנכנס לתוקפו באוקטובר 2007 חל על כלל אוכלוסיית רוכבי האופניים בכל רכיבה שהיא. "פגיעות ברוכבי אופניים מתרחשות בכל מקום, בשכונה ובפארק העירוני, בקיבוץ ובמושב ואינן מוגבלות רק לרכיבת שטח או כביש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully