וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש עיריית צפת הואשם בגניבת ציור

עדי שמחוביץ

7.10.2008 / 11:21

ראובן שדה, המתמודד בבחירות מטעם מפלגתו של ארקדי גאידמק על מקום במועצה, מואשם בגניבת יצירה בשווי 100 אלף ש"ח

צדק חברתי נוסח צפת: כחודש לפני מועד הבחירות המקומיות, הוגש אתמול (שני) בבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד סגן ראש עיריית צפת ראובן שדה. המועמד מטעם מפלגת "צדק חברתי" למועצת העירייה מואשם בגניבה בידי עובד ציבור, מרמה והפרת אמונים וניסיון לקבלת דבר במרמה. בעקבות הגשת כתב האישום תיבדק אפשרות התמודדותו של שדה בבחירות המוניציפליות. שדה נעצר לפני כשבועיים בחשד לגניבת מספר יצירות אומנות, אך כעת הוא מואשם בגניבת ציור אחד בלבד.

מכתב האישום עולה כי במהלך השנים נעלמו מבניין העירייה בצפת ציורי אומנות שנתרמו על ידי הצייר מאנה כץ בשנת 1953. בלילה של ה-12 בפברואר 2007 נגנב מהמקום ציור המכונה "הקרקס" על ידי שדה עצמו או באמצעות אחרים מטעמו. מדובר ביצירה ששוויה מוערך בכ-100 אלף שקלים. בחודש מאי 2007 הציע שדה את הציור למכירה לבעל גלריה בהרצליה ולצורך כך הביא את את הציור המדובר לביתו.

בעל הגלריה צילם את הציור על מנת לבדוק את מקוריותו והעבירו למוזיאון מאנה כץ בחיפה, אך מפאת איכות הצילום הירודה לא ניתן היה להכריע בעניין. לאחר שבעל הגלריה התבקש על ידי המוזיאון לתת פרטים נוספים לגבי הבעלים וכן לבדוק את הציור עצמו, הוא החליט לנתק את קשריו עם שדה. בחודש יולי 2007 פנה שדה למכר וביקש ממנו להמציא לו אישור שבו יצוין כי הציור נקנה מ"בית טוב", וזאת על מנת להכשיר את האפשרות של מכירת הציור.

המכר של שדה הפגיש את סגן ראש עיריית צפת שדה עם אישה שרשמה מסמך בו נכתב כי בחודש נובמבר 2002 מכרה לשדה את הציור תמורת 9,000 שקלים. לאחר מכן העביר שדה את הציור למכר נוסף שיסייע לו במכירת התמונה וזה העביר אותה לעורך דין שמסר את הציור לבית המכירות "סות'ביס" בתל אביב. בשלב הזה נתפסה היצירה על ידי המשטרה, שביקשה היום מבית המשפט לעצור את שדה עד תום ההליכים נגדו. בכתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין תומר שוורץ ושני וייל, הואשם שדה גם בשיבוש הליכי משפט והצגת ראיה בדויה בכוונה להטעות את המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully