וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מציגה: מכונית לנשים בלבד

עידן דורנר

7.10.2008 / 12:03

המכונית השוביניסטית תכלול חיישנים המסייעים בחניה, מערכת ניווט וג'ק שייקל להחליף גלגל. היצרן מסביר: "נשים נוסעות בעיקר לשופינג"

יצרנית הרכב הגדולה באירן החליטה לקחת את צנעת האישה צעד אחד קדימה ולייצר מכונית מיוחדות לנשים. המכונית תכלול תיבת הילוכים אוטומטית, חיישנים אלקטרוניים המסייעים בחניה, מערכת ניווט וג'ק שיקל עליהן להחליף גלגל. במכונית יותקנו גם מערכות שיתריעו על כך שיש תקר בגלגל ומסך טלוויזיה לילדים. היא תיצבע ב"צבעים נשיים" ותכלול עיצובים נשיים בתוכה.

חברת "קוהדרו", היצרנית, מסובסדת ע"י הממשלה. מהחברה נמסר כי המודל הראשון יוצע למכירה ביוני, ביום האישה האירני. מנהל החברה אמר כי ההחלטה התקבלה על רקע העלייה החדה במספר הנהגות במדינה וכי ייצור המכונית מבוסס על מחקר שבדק את צרכיהן והעדפותיהן של הנהגות. לדבריו "העדפותיהן של נשים שונות מאלו של גברים. לדוגמה, אישה הולכת לשופינג ולוקחת את הילדים לבית הספר. לכן למכונית הזאת יהיו מאפיינים שונים מהרגיל. היא תהיה יותר יפה ובצבעים נשיים יותר, למשל אדום".

הרעיון לייצר מוצרים שונים לשני המינים זוכה לתמיכה של הממשל האירני. בשנה שעברה הממשלה העבירה הצעה לייצר אופניים לנשים, כך שיסתירו את רגליהן ואת פלג גופן העליון. רכיבה של נשים על אופניים אינה נתפסת בעין יפה ברפובליקה האיסלמית, בה אסור לנשים לנהוג באופנועים.

בערים הגדולות ישנן מוניות לנשים בלבד, הנהוגות בידי נשים. ישנה הפרדה בין המינים גם באוטובוסים וברכבת התחתית. בשנה שעברה הודיע החברה כי היא מתכננת לייצר מכונית איסלמית, עם מערכת ניווט שתאתר את מכה מכל מקום, בשיתוף עם חברה מטורקיה וממלזיה.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully