וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוריה התפרסה גם בגבול המזרחי של לבנון"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.10.2008 / 9:55

שבועיים לאחר שדווח על תגבור כוחות בגבול הצפוני, מספרים עדי ראייה על היערכות דומה במזרח. אסד הבטיח: המטרה היא סיכול הברחות

סוריה תגברה את כוחותיה בגבולה המזרחי של לבנון – כך דיווח הבוקר (שלישי) היומון הלונדוני "אל-חיאת". עדי ראייה סיפרו לעיתון כי חיילים סורים הגיעו לאזור אל-בוקאע הצפוני הנמצא במעבר הגבול עם לבנון, התפרסו שם, חפרו שוחות והקימו אוהלים עבור חיילים נוספים. עדי הראייה מסרו עוד כי הכוחות הסורים הציבו מחסומים לאורך האזור.

מקורות ביטחוניים לבנוניים מסרו לעיתון כי מאז שהחלה ההתפרסות הצבאית הסורית, לא בוצעה כניסה צבאית סורית לשטחי לבנון. בימים האחרונים שוחח נשיא סוריה בשאר אסד עם עמיתו הלבנוני מישל סלימאן והבטיח לו כי מדובר בהתפרסות לצורך סיכול הברחות והסתננויות.

לפני כשבועיים דיווחו כלי התקשורת בלבנון כי סוריה תגברה את כוחותיה הצבאיים בגבולה הצפוני עם לבנון. הדיווח הסתמך על עדויות של תושבי היישובים הנמצאים בגבול, לפיהן הצבא הסורי הגביר את נוכחותו במקום. מקורות מסרו לעיתון לבנוני כי לא נראה שתגבור הכוחות הוא עניין זמני משום שהצבא הסורי הציב באזורים הללו אוהלים צבאיים וחפר תעלות. לטענת מקורות, "ייתכן ופרישת הכוחות הסורים קשורה לצעדים סורים עתידיים".

אתמול הביעה מזכירות המדינה האמריקאית דאגה מתגבור הכוחות הסורים ומהפוטנציאל שלהם להוביל להתערבות סורית בלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully