וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבע ממיני היונקים בעולם בסכנת הכחדה

7.10.2008 / 8:58

לפי דו"ח בינלאומי חדש, מספרם של מחצית מכ-5,500 מיני היונקים נמצא במגמת ירידה. הסיבות העיקריות: ציד פרוע והרס של בתי גידול

רבע ממיני היונקים בכדור הארץ נמצאים בסכנת הכחדה, כך עולה מדו"ח בינלאומי שהוצג היום (שני) בברצלונה בספרד. מהדו"ח עולה כי הסיבות העיקריות להכחדה הן ציד והרס של בתי הגידול.

בדו"ח, שסיכם את עבודתם של כ- 1,700 חוקרים, נקבע כי מספרם של כמחצית מכ-5,500 מינים של יונקים נמצא במגמת ירידה. "היונקים נמצאים במגמת ירידה במהירות גבוהה יותר משחשבנו. אחד מכל ארבעה מינים נמצא בסכנת הכחדה", אמר המדען ג'אן שיפר שהוביל את צוות החוקרים.

עבור יונקי אסיה, האיום חמור אף יותר. כ-80 אחוזים מקופי האדם באזור נמצאים בסכנת הכחדה חמורה, בהם קופי האורנג אוטן, הסובלים מבעיה קשה של כריתת יערות ובתי גידול. מאז שנת 1500 הוכחדו לגמרי 76 מינים של יונקים, ומגמת ההכחדה נמצאת בעליה חדה. "מאות מינים עלולים להיעלם מהעולם כתוצאה ממעשי בני האדם עוד בתקופת חיינו", אמרה ג'וליה מרטון לפבר, מנהלת "האיחוד הבינלאומי לשימור הטבע".

"ציד פרוע והרס בתי גידול, שנעשים בין השאר בשל צורך לייצור מזון ותרופות, הם הגורמים האחראים להיעלמותם של היונקים", אמר שיפר למגזין Science. סיבות נוספות לפגיעה ביונקים הן התחממות כדור הארץ והמסת הקרחונים.

נקודת אור אחת דווקא כן הוצגה בדו"ח: אוכלוסיות של כחמישה אחוזים מהמינים נמצאות במגמת שיפור כתוצאה ממאמצי שימור והגנה, בהם הביזון האירופי וכן הפיל האפריקאי .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully