וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נגד מקיין: סיבוב שני

עידן דורנר

7.10.2008 / 7:50

לקראת העימות השני בין שני המועמדים לנשיאות ארה"ב, הסירו השניים את הכפפות ויצאו לעימות חזיתי, שיגיע הלילה לשיאו

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

המועמדים לנשיאות ארה"ב ברק אובמה וג'ון מקיין ערכו אתמול (שני) מעין "חזרה גנרלית" לקראת העימות הבא ביניהם, שעשוי להכריע את גורל המירוץ לבית הלבן. השניים החליפו מהלומות מילוליות והכפישו זה את זה במהלך סיורי הבחירות שקיימו.

מקיין, המסייר במדינות המפתח, האשים את אובמה בהטחת האשמות מכעיסות וחסרות בסיס ותהה האם הסנטור מאילינוי אי פעם השיג משהו בחייו. "מיהו ברק אובמה האמיתי?" הוא שאל בניו מקסיקו. "זה כאילו איכשהו החוקים שחלים על אחרים לא חלים עליו. בעוד שאר המתמודדים צריכים להסביר את הרקורד וההישגים שלהם בגללו, הסנטור אובמה חושב שהוא מעל כל זה".

המתקפה של מקיין הגיע לאחר שחידש את הביקורת על קשריו של אובמה עם וויליאם איירס הקיצוני, שהיה אחראי לפיגועים שבוצעו בשנות ה-60. איירס עמד בראש ארגון שנטל על עצמו אחריות לפיצוצים שאירעו לפני 40 שנה בוושינגטון - פיצוצים שאיש לא נפגע בהם.

אובמה הגיב בפרסומת באינטרנט על מעורבותו של מקיין בפרשת "קיטינג פייב" בסוף שנות ה-80, במסגרתה נשלח צ'ארלס קיטינג לכלא בגין הונאה בעקבות קריסת "איגוד החסכונות וההלוואות" שלו בקליפורניה, שעלתה למשלמי המסים יותר ממאה מילארד דולר. מקיין היה אחד מידידיו הקרובים של קיטינג, וועדת האתיקה של הסנאט טענה כי מקיין הפעיל שיקול דעת שגוי בפרשה. מקיין בעצמו הודה כי פעולותיו בנושא היו שגויות.

מקיין מנסה לשנות נושא

חילופי ההאשמות הגיעו יום אחד לפני העימות השני בין המתמודדים, אותו מקווה מקיין לנצל כדי לתת הופעה טובה שתאט את המומנטום של אובמה. המשבר הכלכלי חיזק את המועמד הדמוקרטי: כל הסקרים מראים שהמצביעים מעדיפים את מנהיגותו הכלכלית של אובמה.

יועצי מקיין מעוניינים להעביר את הדגש מהמשבר הכלכלי בחזרה אל אובמה ולקשריו עם דמויות מפוקפקות כמו איירס.
אובמה מצידו האשים את מקיין בכך שהוא מנסה להתעלם מהנושא הכלכלי. "אני לא יכול לחשוב על דבר יותר חשוב שיש לדבר עליו, מאשר המשבר הכלכלי", אמר אובמה לעיתונאים בצפון קרוליינה, שם הוא מתכונן לעימות. "הרצון לשים את זה בצד ולהתעסק בשטויות פוליטיות ובטקטיקות של הפחדה, שמאפיינת את הקמפיין של מקיין, זה לא מה שהאמריקאים מחפשים", הוסיף.

עימות בסגנון "אסיפה עירונית"

ההתבטאויות החריפות של שני הצדדים מבטיחות עימות מרתק. הוא ייערך היום בלילה באוניברסיטת בלמונט בנאשוויל טנסי ויהיה השני מבין שלושה בין שני המועמדים. העימות השלישי ייערך ב-15 באוקטובר בהמפסטד, ניו יורק. סביר להניח שהמועמדים יסירו את הכפפות מחר ושהעימות יהיה הרבה יותר שלילי.

כיוון שמקיין כבר הבהיר שהוא עומד לתקוף את אובמה, ניתן לצפות שהוא יתקוף אותו במשך כל הערב. לפי הסקרים, אובמה ניצח בעימות הראשון, אך העימות הבא ייערך בפורמט החביב על מקיין.

השאלות יישאלו על ידי קבוצה של כמאה מצביעים פוטנציאליים מנאשוויל, שנבחרו באקראי על ידי חברות הסקרים "גאלופ". את השאלות יבחר ויציג המגיש טום ברוקאו מרשת NBC. שני המתמודדים יישבו על שרפרפים ויורשו להסתובב על הבמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully