וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צולם במצעד הגאווה - ויקבל פיצוי מהעיתון

עדי שמחוביץ

6.10.2008 / 20:41

"ידיעות אחרונות" ישלם פיצוי בגובה 50 אלף שקל לחייל הומו בגין שימוש בתמונתו ללא רשות. ביהמ"ש: "זו פגיעה חמורה בפרטיות"

בית משפט השלום בירושלים חייב היום (שני) את העיתון "ידיעות אחרונות" לשלם לחייל פיצויים בגובה 50 אלף שקל בגין פגיעה בפרטיותו. החייל תבע את העיתון על פרסום תמונה שלו ממצעד הגאווה שהתקיים בירושלים בשנת 2004 בכתבות אחרות שאינן קשורות לדיווח על המצעד.

בכתב התביעה טען החייל, כי פרסום תמונתו חשפה את נטיותיו המיניות ובשל כך נגרמו לו נזקים במישור הכלכלי והמשפחתי. על פי כתב התביעה, לאחר פרסום התמונה החלה מריבה עם אחיו שהיכה אותו והוא נזקק לטיפול רפואי, אביו סילק אותו מהבית והוא נאלץ לעזוב את מקום עבודתו.

החייל טען כי פנה לרכזת הכתבים של העיתון, מיד עם פרסום התמונה בידיעה על מצעד הגאווה וביקש ממנה להימנע מפרסום התמונה בעתיד. העיתון הכחיש את הפנייה הזו.

בספטמבר 2006 פירסם העיתון במגזין "24 שעות" כתבה שער המתייחסת להשתלבות חיילים הומוסקסואליים בצבא. אף שלא היה לחייל כל קשר לכתבה, תמונתו התנוססה על השער יחד עם הכיתוב "חיילים אלמונים".

"התעקשות העיתון תמוהה"

בעקבות הפרסום פנה החייל לעיתון, באמצעות עורך דין, ודרש פיצוי. העיתון דחה את דרישתו. בפברואר 2007 פורסמה התמונה שוב בכתבה חדשותית על היחס השונה בין צבא ארצות הברית לצה"ל בנוגע לחיילים הומוסקסואליים.

העיתון, שרכש את התמונה מסוכנות הידיעות איי.פי, טען כי החייל צעד במצעד הגאווה כשהוא לבוש מדי צה"ל ובידו דגל הקהילה ההומולסבית ויש בכך משום אמירה פרובוקטיבית ברורה שנועדה לעורר תשומת לב. בנוסף, טען העיתון כי משצולמה התמונה ברשות הרבים, לא ניתן לאסור את השימוש בה.

בהחלטתו קבע השופט ארנון דראל, כי פרסום התמונה מהווה פגיעה בפרטיות ובאנונימיות גם מכוח החוק להגנת הפרטיות וגם מכוח חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. עצם הליכתו של החייל למצעד הגאווה מהווה אמנם הסכמה לפרסום תמונה מסוג זה, אלא שברגע שהודיע החייל לעיתון כי אינו מעוניין בהמשך פרסום תמונתו, לא היה העיתון רשאי להשתמש פעם נוספת בתמונה.

"הפגיעה בתובע נראית בעיניי חמורה", כתב השופט. "מדובר בהפיכתו של התובע לסמל ההומוסקסואליות בצבא. התעקשות הנתבעים להוסיף להשתמש בתמונת התובע למרות התנגדותו תמוהה בעיני". נוסף על הפיצוי הכספי חייב השופט דראל את "ידיעות" בתשלום הוצאותיו המשפטיות של החייל בגובה 10,000 שקל והוציא צו האוסר כל שימוש בתמונתו של החייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully