וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "על הממשלה להתערב במשבר הכלכלי"

6.10.2008 / 19:31

יו"ר האופוזיציה קרא לממשלה להניע את גלגלי הצמיחה במשק ולפרוס רשת ביטחון לקרנות הגמל ולפנסיה. לגבי המו"מ המדיני אמר: "אולמרט ולבני רוצים למסור הכל תמורת לא כלום"

מערכת וואלה!

(צילום: אלכס זגוניקוב, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"כלכלה חופשית אינה חופשית ממגבלות. היא פועלת בצורה מירבית כדי לאפשר יוזמה, תחרות ושגשוג, אבל היא גם מגיעה למצבי קצה, ויש צורך בהתערבות ממשלתית. אנחנון כרגע במשבר, ויש צורך במדיניות אקטיביסטית". כך אמר הערב (שני) יור האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, בישיבת מרכז הליכוד בנושא המשבר הכלכלי בגני התערוכה בתל אביב.

נתניהו ציין שבעת כהונתו כראש הממשלה ב-1996 וכשר האוצר ב-2003 הוא נקט בפעולות שהביאו לצמיחה. עם זאת, לדבריו, "הפעולות נעשו לאחר שהממשלה זכתה בבחירות והיתה לה יציבות שלטונית ברורה". "היום צריך ללכת לבחירות במהירות האפשרית ולאפשר לעם לומר את דברו, ואני מאמין שזו תהיה ממשלה בראשותנו", הוסיף.

עוד אמר יו"ר האופוזיציה, כי "אסור שהממשלה תקבל את האטת הקצב, אלא היא צריכה להניע את גלגלי הצמיחה. בלי צמיחה, אתה עוסק רק בחלוקה, ואם אתה רק מחלק את העוגה, תיוותר רק עם פירורים. צריך לדעת גם לחלק את העוגה וגם להגדיל אותה, ואת זה רק הליכוד יודע לעשות. ממשלה בראשותנו תפרוס רשת ביטחון לקרנות הגמל, לפנסיה ולקרנות הנאמנות".

מוקדם יותר אמר שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק אמר כי הוא עדיין סבור שניתן לפרוץ את מסגרת התקציב לשנת 2009, אך "הדבר הדחוף ביותר הוא למצוא דרכים להתמודד עם המשבר הכלכלי". ברק אמר את הדברים בפתח פגישה עם יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ועם יו"ר ההסתדרות עופר עיני. לדברי ברק, "האתגר הוא לא פשוט ותידרש מחשבה אחראית ושקולה לגבי ההתמודדות, גם עם האפשרות שתידרש רשת ביטחון לקרנות הפנסיה, לקופות הגמל ולקרנות ההשתלמות".

"שבר ערכי עמוק מאוד"

נתניהו גם התייחס בנאומו לראיון שהעניק ראש הממשלה אהוד אולמרט לרגל ראש השנה ואמר ש"מדובר בשבר ערכי עמוק מאוד". אולמרט אמר בראיון כי יש לוותר על חלקים מירושלים. "אנחנו באים בגישה אחרת לגמרי", אמר נתניהו. "איננו רוצים לחלק את ירושלים אלא לשמור עליה. עם שמוותר על הבירה שלו יאבד את זהותו. אנו נשמור על ירושלים בריבונות ישראלית. אולמרט ולבני מנהלים יחד את המו"מ הרחק מעיני הציבור. אבו עלא אבו מאזן והדיפלומטים שומעים את הדברים אבל לעם ישראל לא מספרים".

"לפחות ראש הממשלה חשף בעיני רבים מה באמת הבחירה האמיתית שעומדת על הפרק, והגישה של אולמרט ולבני היא למסור הכל תמורת לא כלום", ציין יו"ר האופוזיציה. "גרוע מזה", הוסיף. "הם מבקשים למסור 97% מהשטח, לתת פיצוי משטחה הריבוני של ישראל ולוותר על הבקעה ועל הגולן.לא זו דרכנו".

"איננו רוצים להחזיק בשליטה ישירה על הפלסטינים", הדגיש נתניהו, "אבל מה הקשר בין זה לבין מסירת הבקעה שמהווה חלק מחגורת הביטחון של מדינת ישראל. זו לא רק התפרקות מוסרית אלא גם התפרקות ביטחונית. מדברים הרבה על הבורסה, אבל בבורסה המדינית של קדימה יש מוכרים בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully