וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלו כרזות בעד נתן זאדה - וזוכו בביהמ"ש

קובי מנדל

6.10.2008 / 17:28

השופט זיכה 3 צעירים שתלו כרזות בשפרעם ביום ה-30 למותו של המחבל היהודי. "מקנטר ומרגיז, אך זה טיבו של חופש הביטוי"

בית משפט השלום בחיפה זיכה היום (שני) מחמת הספק שלושה צעירים שתלו כרזות בשפרעם ביום ה-30 למותו של המחבל היהודי נתן עדן זאדה. השלושה נאשמו בסעיפים של פרסומי המרדה והחזקת פרסומי המרדה. הנאשמים היו יעקב פאוצי, בן 29 מכפר תפוח שבשומרון, אפרים הרשקוביץ מישיבת "מיר" בירושלים ויגאל בן נפתלי, בן 27 מחולון.

על פי כתב האישום, השלושה הגיעו לשפרעם ביום ה-30 למותו של זאדה, כשברשותם דבק ומספר רב של כרזות, עליהן מתנוססת תמונתו של זאדה מחזיק בספרו של הרב מאיר כהנא, וכן מגן דוד שצלעותיו רובים, ספר תורה וכיתוב של הפסוק "ישמח צדיק כי חזה נקם, פעמיו ירחץ בדם הרשע". במהלך הדבקת הכרזות במקומות שונים בעיר, נעצרו הנאשמים על ידי המשטרה.

בכתב האישום נטען כי בהדבקת הכרזות פרסמו הנאשמים פרסום שיש בו לעורר מדנים ואיבה בין חלקים שונים של האוכלוסין, וכי החזיקו ברכבם פרסומים שיש בהם כדי להמריד.
השופט זאיד פלאח ציין כי הכרזה אמנם מעוררת מתחים בין ערבים ליהודים, אך אין מתחים אלה עולים לכדי עוצמה שתגרום לשסע חברתי עמוק ביניהם. "הכרזה מכילה ביטויים מקנטרים ומרגיזים, ותלייתה דווקא ביום ה-30 למות זאדה, ודווקא בתחום העיר הערבית שפרעם, מוסיפים לאותם רגשות טינה ורוגז. על אף זאת, אין לומר שתוכן הכרזות, צורתן וכל יתר נסיבות הדבקתן, יש בהן כדי לעורר את אותם מדנים ואיבה שלשון החוק מכוונת אליהם".

לעניין חופש הביטוי והמרדה ציין השופט כי "זה אופיה של דמוקרטיה, וזה טיבו של חופש הביטוי. מי שבחר לחיות במדינה דמוקרטית עליו לקבל מראש הן את יתרונות השיטה, והן את מגרעותיה. חופש הביטוי הוא של כולם, והחוק חל על כולם שווה בשווה. גם כאשר יישום החוק גורם לקשיים אצל חלק מהאוכלוסיה, עדיין יש לפעול על פיו".

ערב תוכנית ההתנתקות, באוגוסט 2005, רצח זאדה ארבעה מנוסעי אוטובוס אגד בשפרעם, בהם שתי אחיות, לאחר שפתח באש מנשקו האישי. לאחר שביצע את הפיגוע הוא נלכד, ואולם תושבים זועמים ערכו בו לינץ'. המשטרה עצרה כמה מתושבי העיר בחשד למעורבות, ואולם הפרלקיטות הודיעה כי אין בכוונתה להגיש כתבי אישום בגין עבירות של רצח או הריגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully