וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר הלימוד באוניברסיטאות יעלה ב-550 שקלים

נעמה טלמור

6.10.2008 / 15:37

האוניברסיטאות החליטו להעלות את שכר הלימוד ב-550 שקל במקום ב-1,000. זאת בהתאם לעלייה במדד המחירים לצרכן. ראשי המכללות קיבלו החלטה דומה

ועד ראשי האוניברסיטאות החליט היום (שני) להעלות את שכר הלימוד בכ-550 שקלים כך שיעמוד על כ-9,150 שקלים. זאת, בהתאם לעלייה במדד המחירים לצרכן. בשנים הקודמות ספגו האוניברסיטאות את ההפרש שנבע מעליית המדד.שכר הלימוד היה צפוי לעלות ביותר מאלף שקלים מכיוון שהממשלה לא אישרה הנחה קבועה בגובה 6%, וכתוצאה מהעלייה במדד. ועד ראשי האוניברסיטאות החליט "להקפיא", כלשונו, את שכר הלימוד ולא לדרוש מהסטודנטים לספוג את אי מתן ההנחה.

גם ראשי המכללות החליטו כי בשלב זה לא יעלו את שכר הלימוד מעל ל-8,611 שקלים. יו"ר ארגון הסטודנטים של המכללות, נתנאל איזק, אמר: "לשמחתנו, החליטו ראשי המכללות להמשיך במדיניות של הבנת הסטודנט ורווחתו. אנו פועלים בתיאום עם נשיאי המכללות לנסות ולמנוע את קריסתה של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל".

יו"ר התאחדות הסטודנטים בועז טופורובסקי אמר בתגובה להחלטה כי "ההתאחדות מברכת את ראשי האוניברסיטאות והמכללות אשר החליטו להניח את נושא שכר הלימוד בצד ולהקפיאו. עם זאת, עדיין דרושה הכרעה של ממשלת ישראל בכדי לסגור סופית את העניין. אני מקווה שהממשלה תתעשת ותפתור יחד עם הסטודנטים הן את סוגיית שכר הלימוד והן את תקציבי ההשכלה הגבוהה בשנים הקרובות".

לפני כחודשיים הודיע משרד האוצר באופן רשמי במהלך דיון של ועדת החינוך כי אינו מתכוון לאשר כבכל שנה הנחה של 6% לשכר הלימוד. במקביל החליטו האוניברסיטאות, בניגוד לשנים קודמות, שאין בכוונתן לספוג את הפרש המחירים מעליית מדד המחירים לצרכן. על כן צפוי היה לעלות שכר הלימוד בלמעלה מאלף שקלים. במחאה על כך, פתחו הסטודנטים בהפגנות ובד בבד ערכו דיונים בנושא עם נציגי הממשלה. הבטחות רבות נזרקו לאוויר בדבר אי העלאת שכר הלימוד כלל, אך עד עתה לא הצביעה הממשלה בעד אישור ההנחה.

בתוך כך, נותר בעינו איום האוניברסיטאות שלא לפתוח את שנת הלימודים. יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות מנחם מגידור הגיע היום במפתיע לישיבת ועד ראשי המכללות, וביקש מהם להצטרף למאבק למען הזרמת מיליוני שקלים ל"הצלת ההשכלה הגבוהה". בתום ישיבת חירום שקיימו ראשי האוניברסיטאות הבוקר אמר מגידור כי "שנת הלימודים לא תיפתח אם לא תובטח למערכת תוספת משאבים, כפי שנקבע על ידי ועדת שוחט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully