וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאט"ו: "אי אפשר לעצור את הגרעין האירני"

6.10.2008 / 14:40

מזכ"ל נאט"ו אמר כי העולם לא יכול לעצור את אירן מהגשמת שאיפותיה, והודיע כי הוא אינו מצפה מישראל "לוותר על הנשק הגרעיני"

מזכ"ל נאט"ו יאפ דה הופ סחפר אמר היום (שני) כי הוא אינו בטוח בכוח העולם לעצור את אירן מהשגת נשק גרעיני. בכנס בדרום צרפת אמר סחפר כי הברית הצפון אטלנטית לא משחקת תפקיד בעניין, אך הוסיף כי הוא מודאג מחוסר היכולת של האו"ם לגרום לאירן לזנוח את שאיפותיה הגרעיניות. "הניסיון לעצור את שאיפות אירן לייצור פצצה גרעינית הוא אתגר משמעותי", אמר. "אני לא חושב שהעולם יכול לעצור את אירן מהגשמת שאיפותיה". מלבד תוכנית הגרעין, סחפר חושש גם מפני נסיונות פיתוח הטילים של אירן, שהופכים "לאיום ביטחוני על ארצות הברית וכמובן על אירופה".

סחפר הסביר כי לעולם לא יצפה מישראל לוותר על "הנשק הגרעיני שיש בידה". לדבריו, "כפי שכולנו יודעים, ישראל מעולם לא הודתה בנשק שברשותה, אך אני לא רואה טיעונים הגיוניים לכך שעל המדינה היהודית לזנוח דבר כלשהו".

סחפר אמר כי דאגתו העיקרית "נובעת מכך שבזמן שאנו מדברים, מועצת הביטחון של האו"ם לא מצליחה להשיג מסקנות או לכפות סנקציות נוספות על אירן". מועצת הביטחון של האו"ם הפצירה בחודש שעבר באירן לעצור לאלתר את תוכניתה הגרעינית, ודרשה ממנה להפסיק את העשרת האורניום בשטחה. בשל התנגדות רוסיה, לא הצליחה המועצה לכפות סנקציות נוספות על המדינה.

שלשום קראה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) לכל מדינות המזרח התיכון לוותר על פצצות האטום שברשותן או על תכניותיהן להצטייד בפצצות שכאלה. הקריאה נעשתה במסגרת החלטה שקיבלה הוועידה השנתית של הסוכנות, המכונסת בבירת אוסטריה, וינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully